onsdag 11 mars 2009

Jag kräktes imorse...

är inte det man i dessa vinterkräkssjuketider vill höra någon bakom, brevid eller framför en på bussen säga... detta hände dock mig och min kollega Lotta på väg hem idag från jobbet... tjejen som satt bakom om pratade i telefon och deklarerade detta... jag och Lotta tittade på varandra och automatiskt lutade vi oss framåt i sättet, för att komma så långt ifrån henne som möjligt... det tog inte många sekunder innan hypokondrikerLina började tycka att det körde i magen... Till saken hör oxå att Lotta är nog den person som jag känner som är mest (efter Zara) rädda för kräksjuka och hennes blick var obetalbar när hon hörde tjejen... saken blev ju inte heller bättre när vi kollade bak på henne och såg en blek, sliten och utmärglad person... alltså alla förhoppningar om att detta var ett försök från henne att slippa skolan/jobbet försvann...


Usch ja =) kramkram

1 kommentar:

  1. vilken jävla idiot rent ut sagt!
    Jag hade blivit vansinnig.. Hon kunde väl i alla fall hållit det för sig själv så att man slipper fundera över varför magen helt plötsligt börjar köra... Nej, trött blir man på sådana människor.
    Hoppas ni klarade er från basiluskerna båda två (och alla andra på bussen!)
    KRAAAM

    SvaraRadera