söndag 29 mars 2009

Wohoow

Är exakt det du ska lyssna efter i programmet "Snacka om nyheter" på kanal 9, onsdagen den 1 april... det kommer nämligen vara mig du hör, något som ni som känner mig väl vet =) (lite kul, jag fick ett sms en kväll från Zara som undrade om det var jag som satt i publiken på "Vem vill bli en miljonär eftersom det var någon som wohoowade där, det finns alltså en till Wohooware i världen ;))


Jag och Lotta har idag varit på UR:s lokaler och tittat när de spelade in programmet... faktiskt riktigt roligt, händer mer än man tror under en inspelning... sen fick vi ju chips som uppvärmningsmat... härligt =) Här nedan ser ni den fina biljetten som vi fick... =)


Här ser ni Mimmi, hon var publikuppvärmare... hon gav oss tydligt instruktioner om hur man skall bete sig för att vara en bra publik... kul faktiskt...

Det som faktiskt nästan var roligast var min och Lottas helt vansinnesfärd med bilen genom el stockholmia för att hinna komma i tid för att kunna utnyttja våra gratisbiljetter till inspelningen =) när vi stod i lång bilkö vid slussen såg vi att kl var så pass att vi hade 15 minuter på oss innan det var insläpp... och för er som aldrig kört bil i Sthlm kan jag säga att stadskörning tar 100 år eftersom det är trafikljusen överallt och fler enkelriktade gator än någon människa i världen kan tycka är hälsosamt... men tack vare Lottas kvicka svängar och killerinstinkt så hann vi i tid =)

Innan på dagen hade jag och Lotta (som ni ser på bild här) varit hemma hos en kollega och kompis som nyligen fått en liten kille... Lotta är den tjej som jag skall vandra med på Kungsleden i sommar, jag tänkte det kunde vara kul att se hur hon ser ut =)

Här har vi då Satu och lilla Loke som var så snäll men lite trött när vi var och hälsade på... Det var så kul att hälsa på och få snacka i kapp lite sedan sist... god fika fick vi oxå... vi kommer tillbaka Satu, va så säker =)

Satu har till mitt stora förtret en (eller flera) katter... och när vi var och hälsade på så kom den ena med en lite present till oss som den lämnade utanför ytterdörren... hm, om det nu är någon som fortfarande är förundrad över att jag inte tycker om katter så ber jag er titta på bilden här nedan...

Kolla bara, stackaren har förmodligen fått en hjärtinfarkt bara av själva skräcken att se denna hemska varelse komma galopperande mot sig... titta även på de söta små tassarna, i sina sista sekunder i livet bad den verkligen för sitt liv... huva... vad säger man...

Nej, nu ropar sängen... Le kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar