tisdag 31 mars 2009

Lite vår tack...

Det är ont om de här uppe i storstadsregionen... det snöade i lördags, helt sjukt... men men nu är det i alla fall lite varmare ute men jag längtar tills jag får lägga vinterjackan... gjorde ett tappert försök i helgen men det slutade bara med att jag höll på att förfrysa mig flera gånger om... jag fick uppsöka varje tunnelbannestation som finna på söder för att inte frysa ihjäl.... Men idag fick jag i alla fall fina halsbandet av Zara... ännu finare i verkligheten än på bild, kommer klart bli en favorit, love it!!!


Här skickar jag lite vårblomster till gudarna så kanske vi får lite varmare väder här =)



Jag var bara tvungen att lägga in en bild på mitt lilla traderafynd som jag fick i brevlådan idag... jag älskar svea kläderna, de har så fina budskap tycker jag på sina kläder... "Tänker på dig" visst är den fin =)
Vet ni, idag var jag tvungen att ringa mamma för att fråga om hon trodde jag hade blivit lurad... det ringde nämligen en kille till mig, Olle, som ringde på uppdrag av Telia, via Sverige foder (just det, böndernas favvosajt, redan där tror man ju att han driver med en) i alla fall så ville han uppgradera mitt abonnemang så han slog upp vad jag har idag och vilken kostnad jag har för det (dessa uppgifter stämmer) sen ger han mig det nya erbjudandet... vilket leder till att jag får lite mindre i mobilkostnad i månaden, och det är ju inget man tackar nej till...

Grejen var att vi fick liksom lite kontakt under samtalet (något som ni alla vet är mycket svårt med en telefonförsäljare) o jag tror att det var det som gjorde att jag samtidigt kände mig lite potentiellt "sol o vårad" o inte sämre blev det när han sa att hans favoritprogram är Efterlyst... hallå!!! =)

I alla fall så skulle han skicka hem papper till mig så att jag kunde gå igenom allt i lung och ro, så han läste upp min adress... o här kommer en annan liten komisk detalj... det visar sig att på typ ALLA telefonförsäljarlistor i hela sverige så står det att mitt hemnr går till en Anders i Falköping... (vilket i o för sig är bra ofta eftersom det bara frågar efter Anders och jag kan säga att han inte är hemma eller att det inte finns någon sådan här och då lägger det på) men denna gång så skulle ju helst papperna komma till Sthlm och inte Falköping... så han fick min rätta adress... sen ville han bara ha personnummer vilket han fick... vilket inte va helt trist heller eftersom vi som sagt va fick lite kontakt, vem vet vad som kan hända =)

När vi lagt på så började jag fundera på om det var så smart att lämna ut mitt persnr och tankarna på vad han faktiskt skulle kunna göra med de uppgifterna började gro... då ringer telefonen igen och det var återigen Olle som sa... "Jag glömde att säga"... (nu slutade jag andas kan jag säga o den enda tanken i huvudet var, nu kommer det... jag har egentligen gett ut hela mitt liv och alla mina framtida inkomster kommer att mjölkas och gå direkt till Al Qaida eller nått) "När papperna kommer hem och du skriver på så får du en ny samsung mobil med 5 megapixlarkamra"...

Då var det nog så jag frågade rakt ut om han utsatte mig för någon bluff men det sa han att han inte gjorde, utan han var bara en ärlig kille på uppdrag från Telia... om jag var osäker kunde jag gå in på svenskt foders hemsida och kolla upp det han sa... vilket jag så klart har gjort och tro det eller ej men det finns en kampanj från telia som drivs via Svenskt foder... försäkerhet skulle så ringde jag mamsen, gammal ”telian” som hon är, hon föreslog att jag skulle kunna mina sidor på telias hemdsida så det har jag oxå gjort och det verkar stämma... så vi får väl se vad som dimper ner i brevlådan... jag håller er uppdaterade =)

O sen en sista grej… jag har utvecklat ett motivationssystem till mig själv för att komma igång med träningen igen… funkar bra, men jag får förklara en annan gång… men nu har jag i alla fall införskaffat min första träningsdvd… då det kommer vara jag o Blossom all the way till beach 2009 =)

Nu är det dags för ”The new adventures of old Christine” SÅÅÅÅ jäklar roligt =) kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar