söndag 7 oktober 2012

Det är något som mumsar på mig...

Har nu provat på den häringa nymodigheten Fiskspa... Har länge funderat på det men helt ärligt tyckt att det verka va lite läskigt & lite väl dyrt...

Så när jag fick en deal på Groupon på 40 minuters mumsning som i vanliga fall kostar 590 kr & jag skulle betala 179 kr... Ja, då va det ju nästan gratis ;)

Vandra iväg till Sweet Ambrosia på Söder...



& mötte de små liven som skulle inmundiga mig... Små söta fiskar, ser nästan ut som en mini mini variant av en hammarhaj tycker jag...



Varför det måste vara ett grönt sken om tankarna det vet jag inte... Men det ökar bara på känslan av att man egentligen är en ovetande statiskt i en skräckfilm ;)

Man hinner liksom inte mer än doppa tån i vattnet (vilket för övrigt är ganska kallt, lite oväntat måste jag säga) förrän de flockas som galningar runt ens läskiga fötter... Fan bara tanken på att någon form av varelse är där & suttar känns sådär fräscht :)



Jag kan inte beskriva åsynen av dessa hungriga fiskar bättre än att de personifierar varendaste mardröm jag någonsin haft om att bli uppäten av pirayer :)

Dock gjorde det inte, vilket jag trodde, alls ont... Dessa varelser är tydligen tandlösa så de suger loss mumsigheterna från ens fötter... & tydligen gillar de detta massor eftersom de slåss om att få bästa platsen, så pass att de faktiskt knockade varandra så vissa svimma av...

Jag typ... "Hey, där finns plenty för er att mumsa på... Det räcker liksom till alla" ;)



Sittandes på detta ställe så ser jag denna lilla staty... & fast att jag vet att svastikan var en väl använd symbol för solen i Asien långt innan Adolf kom in & brutalt claimade den, så är det ändå svårt att inte hoppa till i förvåning...

Summa av kardemumman är iaf att det va nog den gång jag va middagen för dessa liv...

Det va absolut lite småskönt efter ett tag med den masserande känsla de gav, men helt ärligt så tycker jag inte att resultatet va särskilt mycket mer upphetsande än när jag själv pillar, filar & smörjer...

Tänker att det är lite som när David mötte Goliat... Inte en heelt jämställd kamp... Kanske om det var riktiga hammarhajar i tanken ;)

Fishy and out!!!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar