onsdag 31 oktober 2012

När en flicka talar skånska...

Roade mig igår med att försöka lära kärleken att tala skånska... & som den äkta Sthlm:are han är gick det lite sisådär ❤

Han fick dock till något jag aldrig tidigare hört... en norsk släng på dialekten... Sötaste...

Jag började med att spela den ultimata uppvärmningssången... "När en flicka talar skånska"



Jag menar med textrader som: "Jag drog en spader madam, o hon kom från Simrishamn men en hjärter dam från Lund hon har förtrollat mig.
Flickorna ifrån Klippan har nåt tydligt mjukt o lent och Kristianstadtösernas snack de e så klingande o rent"... What's not to love ;)

Jag hittade denna bild på fejjan som vi använde som lärobok :)



Just nu jobbar vi på att få till rätt uttal på "klödderöv" eftersom det är ju vad jag allt som oftast är... En redi klödda ;)

Roligt som tusan hade vi i alla fall & tårarna sprutade av skratt :)

Underbart ❤❤❤ & precis vad jag behövde efter min: "stress-pilla-i-sönder-min-hud" dag som jag hade igår...



Värmde även skönt att minnas när man får börja dagen med denna syn...


& då veta att det bara är början på vintern...

Jag hitta iaf mina vinterskor på jobbet (o ja, man kan undra vad mina vinterskor gjorde på jobbet, men kom nu ihåg att jag är ju trots allt en klödderöv ;))



Dock är de i kraftigt behov av att putsas lite :)

Men men... Idag har jag iaf som mål att lära mig allt om SL:s resegarantin... I år tänker jag vara förberedd ;)

Fridens...

Location:Södra Bankogränd,Stockholm,Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar