onsdag 10 oktober 2012

Kaffe, skratt & grill

Krims-kaffemaskin aka "JavaBaby" har nu anlänt :)



Alla är sjukt nöjda med skönheten... Inte minst jag som drack premiärkoppen igår... Dock lyckades jag inte riktigt få till rätt mängd vatten så den blev lite svag... Men skam den som ger sig ;)

Igår va nog vad som med allra största sannolikhet kan benämnas som årets sista grillkväll ute i parken...



En riktigt fin kväll blev det med endast några små regnstänk som kom & hälsa på... Men det finns ju alltid något naturligt paraply i parken... Så filten förflyttades in under ett stort träd...

Dock va det lite lite blåsigt, eller rättar sagt... Värmeljus behöver inte så mycket vind för att slockna, så projekt: "Håll elden levande" inleddes :)



Eftersom vi va vid Årstaviken som är ett välbesökt motionsspår så kom det både en & två motionerar... Vissa tittade på mig som om jag vore galen, många log & vissa gav ifrån sig uppmuntrande/avundsjuke-tillrop :) en man som jogga förbi med världens största smile gav mig tumme upp & sa: "Bra där" :)

Efter inmundigande av grillspett, potatoskins, avokado & gurksalsa som sköljdes ner av några öl så va det dax för Stand-up på Underbara Bar :) Har ni inte varit där så prova... Sjukt kul... De kör varje tisdag & lördag...

Konstigt det där med när gamla ord får en ny innebörd som "tar över"...



Tidigare hade det varit självklart för mig att denna rubrik innebar att hon just skulle tagga (alltså peppa) deltagarna... Nu blir jag förvirrad (ja, inte så allvarligt då ;)) & vet inte om hon ska peppa de eller "tagga" deltagarna på Facebook ;)



Jag vet att det är fel att stjäla... men jag tycker bara denna bild är för skön & det är nästan så jag hoppas att det på riktigt är en nunna som snattar öl... Bara för att det skulle ge livet lite mer av ett oförberett skimmer av: "Man vet aldrig" eller "I de lugnaste vattnen" ;)



En app väl värd att betala för tänker jag :) good job!



Sist men inte minst vill jag bara påtala att jag tycker att man har lyckats bra med castingen till den svenska versionen av "Rain man"... Faktiskt riktigt likt originalen även om den i den svenska versionen känns lite som om båda karaktärerna har någon form av diagnos ;)

Happy lill-lördag alla ❤




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar