onsdag 17 oktober 2012

Facebook = nätmobbing = ogilla

Facebook i all ära... (& ni som känner mig väl vet ju att jag är vad man väl ändå får kalla "en facebookare av rang" ;))...är bra till mkt men tyvärr även ett forum för en "ny" typ av hat...

Jag har med fasa sett grupper som bland annat enbart finns till för att göra "Bellman historier" av mordet på lilla Engla... Det är på riktigt så vidrigt att jag inte ens vill skriva ut gruppens namn här...

Vi minns ju alla även glada Lina på Melodifestivalen som i extas över att Loreen vann, glömde normen i Sverige, den du bör följa om du inte vill bli kallad imbecill på Facebook... Nämligen att raka sig under armarna...

Nu har det dykt upp en ny hatgrupp på ansiktsboken... Det är någon/några idiot/idioter (för helt ärligt ett mer passande namn finns inte... oavsett vad bakgrunden är till att man skapat denna grupp så är detta inte okej på en endaste liten fläck) som startat en grupp mot en kille för att de tror att han är gay?!???

På 2012 så tänker man på riktigt...
"Ehhh, vad???"

Jag vet inte ens vem denna kille är & därmed ännu mindre vilket kön personen han blir kär i har... & på riktigt så tänker jag att oavsett om han gillar killar eller tjejer så känns det inte som något "sensationellt"... Låt honom älska fritt utan att bli hånad, är mitt absoluta ställningstagande...

Lika väl som jag förväntar mig att ingen har åsikter som vem jag blir kär i eller för den delen vem jag kanske skulle vilja ligga med, lika väl har Rasmus rätten att få bestämma det helt utan att rådfråga svenska folket...

När man sen går in & kollar på denna kille, som kanske är en 14-år ca, då inser man ju snabbt att han är riktigt söt vilket förmodligen kan vara en av anledningarna till att denna/dessa idiot/idioter bestämde sig för att ödsla energi på att hata... Det kallas för ren & svensk avundsjuka...



En sak som dock gjorde mig varm om hjärtat va detta inlägg från kommunens skol-IT-enhet... Troligtvis är denna sida nämligen startad på skolans dator = kommunens dator... & är det något jag gillar så är det civilkurage... Så go Jocke, go!!!



Idag påbörjas mitt första stickprojekt till mig själv... & för den delen även mitt första "freewheeling" försök att sticka utan mönster... Jag menar, det är ju dax... Har ju redan stickat två alster i mitt liv ;) Ja, ja... Vi får väl se hur det blir i slutänden...

Just det, på tal om detta så är det alldeles strax dax för min första lilla stickade tröja att få ett nytt hem hos en liten loppa i Zimbabwe ❤



Satt igår på lunchen & läste som vanligt Metro & hittade detta inlägg om världens dyraste hamburgare... Ingredienser såsom 100-årig balsamicovinäger & ost som smällt i champagneångor ger de facila priserna som ni ser... 35 300 kr...



Plötsligt känns min egna lunchlåda lite sisådär lockande ;)



Snöade igår kväll in på ett tv-program som hette: "69 saker du vill veta om sex"... Det handlar ju inte helt oväntat om sex ;) En tjej som jobbar som porrstjärna (& jag tar här inte ställning för eller emot det valet (eller icke-valet) av jobb) säger följande mening (typ): "Jag kommer från en traditionell familj, det är väldigt viktigt att lyckas bättre än sina föräldrar. Därför vet jag att mina föräldrar är väldigt stolta över mig"...

Hm!??! Min fundering blir ju då så klart denna... Om hon defacto lyckats bättre än föräldrarna, innebär det att föräldrarna var en dildo & en lös-mus då eller??? ;)

Nej, nu behöver jag lite hjälp med en grej... Om jag nu ska försöka få till en kåseri-spalt i en tidning så behöver jag ju ha ett grymt bra sälj argument...

Så jag skulle bli hur glad som helst om ni hjälper mig att välja ut ett blogginlägg som ni tycker är lite sådär extra bra som gör att de kommer välja just mig :)

Kärlek ❤❤❤


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar