tisdag 16 oktober 2012

Fundering kl 23:41...

...när mitt brandlarm låter som en väldigt ledsen liten hundvalp, är det då dax att byta batteri?

Jag har slickat (för det fick jag lära mig sist jag va inne i en batteriaffär & undrade om batteriet va dött) på det & då kittlar det lite på tungan, men bara lite :) förmodligen för jag inte våga slicka så mkt ;)

Har ni hört om Malala från Pakistan som sköts i huvudet av talibaner i förra veckan?

Om inte så är det en helt magisk liten loppa som trots sin ringa ålder redan, inte bara tagit ställning, utan även aktivt kämpat för flickors rätt till sin utbildning.

Redan som 11-åring (fatta!!! 11 bast, vad gjorde man själv vid den tiden??? På sin höjd sprang omkring & lekte Star Wars i "Lilleskogen") gjorde hon sig ett namn internationellt då hon på uppdrag av BBC Urdu (en tidning från Indien) om övergreppen från talibanerna på folket i hennes region, Swat-dalen.

I tisdags sköt hon i huvudet för sin kamp för barns rättigheter. Ett dåd som väckt avsky över hela världen.

Pakistanska regeringen har gått ut med en belöning på 700 000 kr till den som lämnar tips så att gärningsmannen grips... Det måste ju vara första gången som den regeringen tar så kraftfullt avstånd från ett hatbrott... Good on ya!!!

Det sägs att anledningen till att hon skulle dö va att hon gjorde ett offentligt uttalande om att Obama är den ideala ledaren...

Låt mig bara säga att det står smärtsamt klart för mig att om jag levt i Pakistan så hade jag med mina åsikter & oförmåga att kunna hålla tyst om de... Varit död flera gånger om!!!

Att det som hänt Malala är hemskt är det ingen med en hjärna som tvivlar så jag tänker inte lägga tyngden av mitt inlägg just där...

Utan istället lägger jag den på mitt absoluta favorit citat av Edmund Burke: "The only thing evil needs to prevail is for good men to do nothing"... För så länge vi har människor som Malala i världen så kommer ondskan inte att kunna vinna...

Lite tungt inlägg på en tisdag ;) så jag avslutar med att tacka Kleenex för deras genialiska marknadsföring på Slussen idag... Det va som om ni läste min snoriga hjärnas tankar när ni sträckte fram detta paket till mig... Jag tror nästan jag hörde änglarna sjunga: "Halleluja" i kör ;)



Upp till kamp idag gott folk ❤



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar