måndag 8 oktober 2012

Långsamma människor i morgontrafiken... Jag har en fråga till er...

WTF är ert problem?!?? Jag hajjar inte detta fenomen (lite känsligt ämne för mig som ni märker ;))

Men jag menar... Vem åker in i värsta morgonrusningstrafiken på Slussen & bestämmer sig för att idka, något som jag endast kan likna vid en form av, sightseeing...

Jag menar HALLÅ!!!

- För det första så finns det inget att se på Slussen oavsett tidpunkt på dygnet, om du inte vill se fylla eller grått... Vi pratar trots allt om partiet mellan tunnelbanan & bussarna nere under Södertorg...

- För det andra... så vill jag bara meddela att det är lite smått provocerande för någon som mig att du (sengångaren) inte valt (vilket jag gjort & därmed har som vanligt jäkligt bråttom ;)) att ligga kvar & sova tills sista sekunden , du vet när stunden då du verkligen måste gå upp har kommit & gått & du kan nästan svära på att du ser just den sista sekunden vandra bortåt hand i hand tillsammans med din snooz , som oxå kommit & gått ett par gånger...

Utan istället väljer du (eftersom jag lever mitt liv efter devisen att vi alltid har ett val, så har du då alltså valt detta som jag ska skriva om nu, bara så du vet ;) & sen att jag skulle kunna välja att inte blogga om just detta ämne... ja, det stämmer men jag väljer att ignorera det ;P) att tillbringa dina första måndagsmorgontimmar med att dra benen efter dig på Slussen... Grrrr!!!

Men du... Om du nu tvunget måste göra detta... Kan du då hålla utkik efter mig & ta en annan väg???! Du kommer känna igen mig på "the stink eye" som jag kommer ge dig... För jag kommer nämligen komma ihåg dig ;)

Okej!!! Fröken Olsson ogillar starkt måndagsmorgnar... Särskilt mycket nu när kärleken ligger kvar i sängen & snusar utan mig...

Jag säger som en förre detta kollega... Man borde få en betald "Förälskelseledighet" ;) men mer om det vid ett annat tillfälle ❤

Men nu när jag kom till jobbet så blev jag genast mkt gladare...



Fick nämligen leveransbesked på vår nya baby till kontoret... Vår kaffemaskin ❤ vi är några kollegor som tröttnat på snutkaffet & bestämde oss för att gå ihop & köpa en Dolce Gusto & kl 03:45 anlände skönheten till Sthlm :) halleluja, halleluja!!!

Mer & gott kaffe till folket!!!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar