måndag 29 oktober 2012

Skånebesök...

Helgen har innefattar familj, skate, shopping, cosmonova & obscent mycket taco :)

Syrran & kidsen anlände till huvudstaden i fredagskväll... Så jag åkte in & hämtade & guidade hem till LinaHolm för installation i ett av slottets många flyglar ;)

Det första Lilleman sa när han hoppa av tåget va: "Heter rampen på det där stället vguoourhaZcbjtyk?" (han sa förmodligen inte just det namnet på en ramp ;) men det va ungefär så det uppfattades i min fredagssega hjärna... Det han frågade om iaf va om rampen på Fryshuset hette så :) SöteGöte va redan, fredag kväll 21:23 laddad inför fryshusets skatepark ❤

Så lördagen inleddes med denna aktivitet... Om ni inte varit där & om ni någonsin får besök från andra delar av jordklotet (än er egna adress) eller om ni själva vill prova på så rekommenderar jag starkt detta ställe...



Riktigt bra, schyssta snubbar som jobbar där, stället är uppvärmt, det finns sittplatser för oss gamla... ehhh, jag menar icke-skatare ;)

Lilleman svischa iväg som om han aldrig skateat någon annanstans... & vips så inom loppet av 30 min så hade han skaffat sig en polare... & dessa två följde varann runt stället :)

Min loppa, systerdottern, har ju lagt till med ett intresse som jag gillar lite extra mycket... Hon har nämligen börjat fotografera & hon arbetade rummet med som nya fina värsting kamera som värsta proffset ❤

Sötaste på stället va ändå lilla loppan som kom in helt kittad med tajts, liten kort rosa volang-klänning & rosa hjälm... När det va dax att börja lajja då körde hon helt sonika denna stil...



Knäboarding ❤ Jag & Lilleman skulle köpa en dricka till honom & mötte du loppan & hennes mamma ute i hallen... Jag va bara tvungen att säga till henne att hon va bäst på stället... Hon blev jätteglad & mamma ännu mer... Lilleman bara log, det va inga problem för honom... Iaf inte förrän jag sa att jag inte kolla på nån annan i hela hallen... Då titta han på mig med en så frågande blick att jag snabbt va tvungen att tjuva en puss från honom & försäkra mig om att han visste att jag skoja... Det löste sig snabbt :)

Ett annat plus med denna anläggning är att de tänkt på oss gamla... ehhh, icke-skatare... Här cirkulerade jag ganska ofta & länge ;) de har till & med investerat i en lyx kaffe-maskin med pads... men vill man ha mjölk bör man bäst ta med det själv... verkar vara lite si & så med inköpen ;)



Sen va det dax för min loppa att få sina önskemål mättade... Så det blev shopping för hela slanten... Hon hitta värsta fina grejorna... Lilleman va sådär nöjd... Inte helt lika lycklig som i skate-parken ❤



Men som tur väl va hitta han även här en kompis... Man kan säga att nöden förde dem tillsammans... Eller va det kroppsspråket, det är lite oklart ;)



På kvällen va det sen dax för tacomiddag hemma hos M & L... Kärleken va med & som L uttryckte det... Det är inte illa att följa med rätt in i Lejonkulan... Träffa min syster & bästa vännen direkt på samma ökväll... Finaste Darlingen ❤❤❤

Det va jag som hade handlat & som vanligt vet jag ju inte vad måttfullhet är... Inte mindre än 36 tacoskal blev över... Japp, 30 fucking 6 ;)



Fortsättningen på helgen får komma i morgondagens inlägg...

Nu nalkas måndagskaffet ❤❤❤& hösten har på riktigt riktigt anlänt...



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar