torsdag 18 oktober 2012

Toastmadame... Vem??? Jaha, jag... Tjohoooo!!!

Jag har ju fått den stora äran att tillsammans med en superskön brutta (hon är nämligen PRECIS som mig ;)) vara toastmadame på fina vänners bröllop...

En hederssak faktiskt med tanke på att man är lite av en "takt-pinnen" för hela festen...

Googlade lite på detta ämne... & hittade denna sida...



Man kan ju snabbt konstatera att brudparet gjorde vad man väl ändå får kalla en klockren matchning på vissa punkter, ev lite mindre klockren på andra ;)

- Utåtriktade... Jajamänsan, enda risken är att vi, jag & K, kanske håller lite för mkt låda ;)

- Organiserade... Tja, vi har ju enbart träffats en gång & då sa det liksom bara KLICK... Redan då insåg vi att vi mer eller mindre gjort samma "för-planering" trots att vi aldrig träffats... Sen har det liksom bara flutit på hur smidigt som helst... Frågan här är ju om detta är organisation à la L&K (som inte funkar i verkliga världen) eller om det är organisation på riktigt ;)

- Måste kunna göra sig hörd & prata bland folk... Ehhh!?!?? Vad va frågan ;)

- Ansvarar för ordning, tempo & tid... hm... Jag förutsätter att brudparet enbart bjudit ordningsamma människor ;) Tempo, det kan jag fixa... Snackar nog snabbare än någon annan jag känner... Tid... hm, K kan du ansvara för den?!?! Är inte känd som världens mest punktligaste... & om ärligheten ska fram (men berätta det inte för nån) så kan jag ibland behöva liiiiite (men bara pytte-lite) hjälp med att hålla mina historier korta ;P

- Sen antar jag att brudparet välkomnar, från sina toastar, ALL input & alla tips & förslag på saker som kan förbättra bröllopet... Så jag har ett utmärkt förslag på huvudrätten... Grymt exklusiv & med en touch av glitter & glamour... Egentligen skulle jag ju sparat detta till mitt egna bröllop men jag älskar er helt enkelt för mkt för att förneka er detta ;)

Låt mig presentera bröllopssoppan!!!



Hahaha :) sjuukt kul om jag får säga det själv...

Nej, P&N... Jag & K kommer göra allt för att er dag ska bli precis sådär underbar som ni alltid drömt om...

& älskade ni... Tusen tack för förtroendet för största uppdraget ever!!!

❤❤❤


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar