tisdag 30 oktober 2012

Skånebesök, the sequel...

I söndags va vi på Naturhistoriska & Cosmonova... Första gången för mig faktiskt men definitivt inte sista gången :) jäkla vilket coolt ställe...

Först va vi & kolla på Sea Rex 3D om sjödinosaurie för länge länge sen... Grymt coolt men jäkla va svårt det va för Olsson att hålla sig vaken i en mörk salong & med galet sköna stolar :)



Sen gick vi en runda, hann dock inte med allt så det får bli fler trippar dit...

Med tanke på allt oväder som är på gång & pågår i USA... (Hade faktiskt lite små ågren för min gamla au-pair familj på Maui när jag hörde om Tsunamin som va på intåg)... så kändes denna maskin lite mitt i prick...



En liten vindpust blir lätt en tornado...



Hur vattenströmmarna går runt jorden...



Sen fick vi se skatterna från jordens mitt...



Hur SanktePer egentligen ser ut & lite förvånande att han är en fisk ;)



Sen va det dax för coolaste stället ever... Dinosaurieskeletten... SöteJesus...



Kändes som Ben Stiller skulle komma runt hörnan vilken sekund som helst & att vi egentligen ingick i "Natt på museum 3" :)



Sen begav vi oss till Koh Phangan på Östermalm (ja, jag vet... en mer oväntad restaurang på Nybrogatan får man leta efter)... Men Lilleman gilla stället till max & blev väldans glad att moster gjort sig till & beställt bord i en TukTuk :)



Moster blev glad när den "lilla" Singhan kom in ;)

Om avrundning på besöket i Sthlm frågade moster kidsen vilket som va bäst under helgen... Lilleman sa typ: Fryshyset på 1,2,3,4,5...7588 plats & sen kom moster ;)

Loppan gillade filmen & museet mest... De e min tjaj de ❤

Lilleman meddelade (utan att det kom på tal) att det fanns en liten överraskning som vänta på moster hemma...

Det påminner om när hans mamma (ca 2-3 år gammal) meddelade pappa att han iaf INTE skulle få en ljusstake i farsdag-present när det va just det han fick...

Äpplet faller alltså inte så långt från päronträdet ;)

Kärlek❤



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar