tisdag 9 oktober 2012

Kåseriande om allt & inget...

I helgen hade vi ju ett helt magiskt höstväder... Strålande sol & riktigt varmt... Underbart...

Detta ledde till ett litet spontant loppisbesök... Det var sista gången för denna säsong på Täbygalopp... Lite kul att jag & M stod där i somras & sålde själva :)



Iaf så blev det en liten cool kokbok som inhandlades för den eminenta summan av 10 kr... Perfekt :)

Ett annat inköp som gjordes i helgen var ett riktigt proteinpulver...



Det förra som jag hade var ett Herbalife eftersom Hälsocoachen vi hade på jobbet sålde det & jag ville gynna henne lite då hon gav oss gratis bodyscanning... Men jag måste säga att jag är sjukt oimponerad av den produkt... Den är dyr, full med socker, inte så mycket protein som andra i varje portion, den blir mäckig eftersom man måste blanda den med mjölk (alltså måste man ta med sig mjölk) plus att den smakar vidrigt... Men det är ju bara min åsikt ;)

Den jag köpte nu smakar bättre (är kanske svårt att faktiskt få de goda) mycket billigare, helt omäckig eftersom den kan blandas både med vatten (som alltid finns i ett gym) & mjölk & många fler portioner...

Herbalife kostade 420 kr för 21 portioner = 20 kr + att man måste blanda den med mjölk, alltså blir slutsumman 22 kr/shake...

Whey kostar 239 kr för 40 portioner = 6 kr & man väljer om man vill blanda med vatten el mjölk, alltså blir slutsumman antingen 6 el 8...

Slutresultat = en nöjd Lina :)



Va i affären & handla igår... Såg denna lilla förpackning som jag tycker är lite småsöt... Tills jag faktiskt läste på vad påsen innehöll... Kycklingmage!!! Fy tusan va otäckt... O, ja... Jag är medveten om att egentligen är det precis lika otäckt oavsett vad man äter på ett djur... Men kyckligklubba eller kycklingfilé låter ändå tusen gånger mer smaskigt än kycklingmage... Jag misstänker starkt att de fått piffa till påsen lite så att konsumenten ska bli mer välvilligt inställd till den ;)

I affären uppmärksamma jag även något som jag tänker skulle kunna vara ett Östermalms-problem ;)



Att skilja de vardagliga oexklusiva produkterna åt... Jag menar har man aldrig tidigare sett en burk med konserverad, grillad paprika så kan man ju bli lurad av formen & tro att det faktiskt är ett blockljus ;)

& sen sist men definitivt inte minst... En notis om Thorsten Flinck som får mig att spontant tänka... TMI = to much info!!!



Jag vill för det första aldrig mer någonsin vara ens mentalt i närheten av denna mans underliv...

För det andra så kan man ju undra om det va en extrem nyhetstorka, jag menar kan det ens finnas nån mer han herr Flinck själv som överhuvudtaget kan finna det intressant?

För det tredje så får jag en mental bild av honom (när han enligt egen utsago, skriker som ett slaktdjur) på en brist skrikande: "Jag reeeeeeeser mig igen, jag reser mig igen. När jag ser in i dina svarat ögon, då ser jag mig i dig"... Kanske är det sitt svarta inåtvuxna hårstrå han syftar på ;)

Over and out...


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar