fredag 12 april 2013

Bilade till jobbet...

...idag eftersom jag ska hämta hem hojen så jag kan börja cykla till & från (en bit iaf ;)) jobbet...

Man tänker ju att när pendling kommunalt innebär att man varje morgon åker först tåg, sen tunnelbana & till slut buss så borde det gå snabbare att köra bil :)

Detta gäller dock ej i Sthlm:s rusningstrafik (vilket ju egentligen är ett sjukt roligt namn med tanke på att man kryper fram bitvis :))

För mig tar det exakt 3 minuter längre tid att köra bil :) inte en hysterisk tid men lägg då till att jag när jag åker kommunalt kan blogg, spela spel & sova... Vet inte helt hundra men skulle ju misstänka att det inte anses som det bästa aktiviteterna när man kör ;)

Lägg sen till att man slipper hysteriska & kassa bilförare som tvunget måste tränga sig in i bilkön efter att de kört olagligt i bussfilen typ 1 mil...

Man slipper även att få motorstopp mitt på Sveavägen men 1964369921489 bilar runt en ;)

& man slipper även fundera över hur smart det är när en byggfirma väljer att använda 1 av 2 filer till sin container :)



Men tusan va skönt det kommer vara i eftermiddag när jag slipper släpa hem kassarna efter storhandling på tåget... Då kommer det vara en heeeelt annan ton i skällan ;)

Fredagamys!!!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar