tisdag 23 april 2013

Varma & soliga Vietnam-

-minne sveper över mig, så här en regnig, grå & trist tisdag hemma i Sthlm, när jag fäller upp mitt fina paraply som är köpt i Hoi An...



& jag tänker stanna kvar där en stund... Iaf när jag bloggat klart ;)

Rensade ur min plånka igår & hittade detta kvitto & tyckte faktiskt det va lite roligt :)



Kolla vem som står som säljare ;)

Efter jobbet igår tog jag mig en promis in till stan igen från Nacka... Jag menar "Beach-2000någongång" är ju alldeles runt hörnet ;)

& tro mig när jag säger att det behövs... Jisseamalia va otränad jag är... Jobbigt som tusan är denna power-walk på mellan 45-90 minuter i rask takt... Bra de, behöver röra på fläsket lite ;)

Iaf när jag kom vid Henrikdalshamnen igår så såg jag denna vägg & tyckte det va lite ironiskt...



Vid första anblick så kanske det är lite svårt att upptäcka ironin... Men om jag gör så här blir det lite lättare...



Finns typ inte en cm på den där väggen som kan beskrivas som "Lugnet"... Snarare "Synintryck-till-maxo" ;)

Efter min pw så kände jag mig väldans svettig & väldans duktig... Så pass att jag kunde belöna mig själv lite :) det är viktigt med morötter... & tro mig, min intention när jag gick in i affären va att köpa en banan...
Jag vet inte riktigt var det gick fel...



...för detta va iaf vad jag kom ut med ;)

Har aldrig sett innan & det lät sjukt gott... & som en genuint icke-choklad-människa så kan jag faktiskt på riktigt nu säga att detta är den enda choklad som jag tror att jag skulle kunna få begär efter...

Såå sjukt god & det på grund av att det är en massa andra godheten i än bara choklad ;)

Ikväll ska jag & Darlingen prova på olje-thaimassage för första gången på ett ställe... Det ska bli sjukt spännande att se vad vi bokat för något... Människan jag pratade med vid bokningen lät mest förvånad varje gång hon skulle, på tidernas sämsta engelska, återberätta för mig vad vi hade bokat... :)

Så det återstår att se vad det blir :) men nu åter mentalt till Vietnam...

Tjing :)


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar