måndag 22 april 2013

Lakritsfestival, premiär cykeltur & ett nytt liv ❤

Vår helg började med ett Bang... Ett lakrits-bang ;)



Vi köpte i januari biljetter till lakritsfestivalen & i helgen va det dax... Vi åkte till Annexet & förberedde oss för att frossa till max :)



Detta mötte oss när vi kom in... En typ salmiakfontän :) smaskigt men sådär fräsch när kids står & slickar av sina marshmallows & sen stoppar in dem igen... eller varför inte tanten som helt enkelt strunta i marshmallown & helt sonika stoppa in fingret...

Det finns verkligen ALLT i lakrits på Annexet...



Tandkräm...



Tårta...



Massageolja...



Te...



Kokböcker...



Glass...



Nostalgiaskar...



Till & med världens längsta lakritsrulle...



Som finns med i Guinness rekordbok :)



Det fanns även skön gammal reklam... Skulle vilja se dig idag ;)

Det fanns även smycken som ca gjorda av godis... Jag tog en bild på ett ställe, men människan som hade ståndet va så jäklars otrevlig att jag faktiskt inte vill gynna henne en endaste sekund så jag tänker inte visa bilden...

Det som jag ändå tycker va lite B med festivalen va det faktum att man får köpa biljett för att komma in... Iofs bara 95kr än ändå... & sen kostar typ allt inne på området... Några stånd hade smakprov men det duggade inte fett om det...

& sen va ju priserna typ precis som de är i affären... så man undrar ju liksom varför man pröjsat 95 spänn för att komma in & köpa vanligt prissatt lakrits... Tyvärr lite överreklamerat...

Dock fick vi med oss några av det godaste makaronerna ever hem...



Lakritsmakaron :)

På vägen hem körde vi inom Plantagen för att köpa lite blommor till vår balkong...



Vi blev sjukt nöjda med den & tycker den är galet mysig nu :)



Passar bra nu när man äntligen har kunnat ta första morgonkaffet på balkongen i linne ❤

Söndagen innebar premiär cykelturen på typ 6 månader... & låt mig säga att det känns idag i rumpestumpen ;)

Vi cyklade först hem till svärmor för en goe-fika :) & sen blev det Skavlöten runt...



Svettigt men satan va najs...

Det va även dax för lite storhandling... Ett tips är denna "nya" bea som vi hittade i affären...



Så värst hot va den inte men riktigt smaskig :)

På väg hem såg vi denna skylt på en buss...



Tänker att det kan vara en skylt som jag skulle behöva ha på min rumpa ibland ;)



Veckans matlådor blev även gjorda... Korvstorganoff & pasta/kasslergratäng :)

Helgen har även bjudit på 2 olika tillfällen av sjukt sköna old ladies :)



Denna Donna såg jag på Slussen på väg hem i fredags... Underbar vandringsstav :) jag vill verkligen bli som henne när jag är gammal ❤

& i lördags när värdet va magiskt så tittade jag ut på gården & såg denna sköna yv...



Två gamla vänner upptagna av ett samtal ❤den ena sittandes på rullatorn :)

Men till slut, det viktigaste av allt... Vi har hälsat ett nytt liv välkommen till världen denna helg... Välkommen lilla gubben... Du är älskad från första sekund ❤❤❤

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar