tisdag 16 april 2013

The living life of the klödd...

The Chronicles.... Får det snart startas en serie över här på le blogg :) har ju redan ett album på fejjan som heter "Klassiskt Lina = klumpigt" :)

Man kan ju ofta undra hur jag lyckas... Som igår kväll, när jag skulle ladda kaffebryggaren inför morgondagen... Hokus pokus & vips så hade jag lyckats få ner locket inuti kaffekannan :)



Jag har inte en suck över hur det gick till men plötsligt låg den bara där & flöt...

Igår va jag hos min ena kontakttjej & hängde lite... Hon ville att jag skulle ha högläsning för henne ur en bok som hon lånat på bibblan... Absolut sa jag :)

Detta är boken hon önskar få lyssna på...



Vart femte ord, minst, är ett svårt/omöjligt franskt namn på en person, tidning, stad eller plats... Det ena svårare & mer tungvrickande än det förra...

Så det är bara att köra på & inte tveka när man börja uttala ordet... Jag märker att det blir liksom bara svårare då ;) Tur ingen av mina franska vänner va i närheten... De hade fått sig ett ordentligt skratt ;)

På väg hem såg jag det bästa jag sett på en buss... ever!!!



Detta klistermärke som berättar för en cyklisk när man är i chaufförens blinda vinkel... Smart & så enkelt!!!

Såg som vanligt på BBC news nu på morgonkvisten & nåddes av nyheten om bomberna i Boston...

Det sjuka är att vi kollade på världens bästa program igår: "Vanguard avslöjar" går på måndagar kl 20... & igår handlade det om amerikaner som åker utomlands & blir terrorister mot sitt egna land...

När vi kollade på programmet så tänkte jag: "Undra när det kommer hända något stort igen... Känns som det bara är en tidsfråga"

Det som jag dock tycker är väldigt skönt denna gång är att det pratas redan öppet om att man faktiskt inte vet vem/vilka som utfört dådet... Alltså ska man INTE utgå från att det är muslimer... Jag tycker att det är bra när media lugnar ner & är opartiska vilket leder till bättre & mer korrekt nyhetsförmedling... Panik & misstrosamhet gynnar ingen...

Oavsett vem som tar på sig dådet så skickar jag idag kärlek & mina tankar till de skadade/omkomna & deras familjer ❤❤❤

Sen tänker jag välja att ta med min minnesbilden av den 78 åriga mannen som sprang sitt 45:e maraton... Som reste sig efter att ha blivit nedslagen till marken av chockvågen, & fullföljde sitt lopp... Det är en minnesbild av att styrka & att inte låta sig skrämmas av onda krafter i vårt samhälle ❤

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar