torsdag 18 april 2013

Vi har en tjuv på balkongen!

En liten ettrig sak som biter av våra blommor...



Vi har inte lyckats hitta den skyldige än men vår huvudmisstänkta är en skata som ibland sitter på räcket & spanar in i lägenheten... Som för att se vad vi hittar på :)

Idag ska jag ge två tips... Det första är direkt riktad till alla tjejer där ute som liksom jag har typ alldeles för mkt i handväskan & aldrig hittar något!!!

& ännu värre har det blivit nu när min väska har svart foder... Eftersom mina vantar är svarta, min mobil är svart, min jobbmobil är svart, mitt solglasögonfodral är svart... Ja, ni hajjar :)

Så, lyckan va gjord när jag hittade denna på Groupon...



En rosa (finns i andra färger oxå... men svart kändes liksom som att det tog bort hela nyttan av den ;)) lite skönhet...

Man lägger i de grejor man har i sin "lilla" handväska... & här ska man ha med sig att även denna lilla übersmarta sak har sina begränsningar... Tro mig, jag har provat ;)



& sen sätter man bara ner den i väskan & tadadada :) så har man full koll på allt!

Det bästa är att det finns små handtag som gör det enkelt att flytta skönheten från en väska till en annan... En dröm för varje väskoman ;)

Nästa tips är ett cykellås som testades på PLUS häromdagen :) japp... tantvarningen i den meningen bjuder jag på ;)



Bästa ever... Vann över de vanliga typ Abus med mera... den gick inte att få upp med varken skruvmejsel, kylspray & hammare, bultsax & det tog längst tid att öppna med vinkelslip...

Sen att det kostar 199 kr är ju nästan skrattretande... Så det fick bli en trip till Classe Olsson för att inhandla två...



Rejäla doningar det här :) Något som blev mig klart tydligt när jag... en grymt otränad fröken Olssom bestämde sig för att inhandla dessa två samma dag som det blev premiär-power-walken från jobbet, i 12 graders värme, strålande sol, skinnjacka, 2 lås som sammanlagt väger 3,5 kg (va tvungen att väga de när jag kom hem ;)) & sen den lilla detaljen att tidigare har jag "bara" fått från Nacka strand till där jag innan bodde på Söder, ca 1 timmes snabb promis... Nu skulle jag till Slussen, vilket innebar till slut en stiff promis i maka tempo på 1,5 timme...



Med tidernas bästa power-walk utrustning... ehhh not!

Man kan säga att jag va heeelt genomsvett & trött när jag kom hem :)

& gissa hur glad man då blir när Darlingen håller på med middagen + att han vikt ihop all tvätt från vår gigantiska tvättställning som stod i lägenheten efter tvätteriandet kvällen innan...

Underbara ❤❤❤

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar