fredag 19 april 2013

Waco...

Alla har vi sett de sjuka bilderna av explosionen i Waco Texas i fabriken igår... Jag undrar hur många, liksom jag, tänkte direkt: "Inte en ny attack"... Efter Boston känns det ju lite skakigt...

Min nästa tanke när jag fatta att det inte va någon attack va denna: "Hm, en explosion i Waco alltså... Det där känns liksom lite bekant"... Denna gång dock med namnet David Koresh, sektledaren...

Började finurla på när den förödande upplösningen av belägringen egentligen hända... Tog min goda vän Google till hjälp & höll på att tappa hakan när jag såg...



...att det va fasiken så nära 20-årsdagen som det går att komma utan att faktiskt vara på just årsdagen... Freeky!!!

En annan sak som, om den stämmer, är helt sjuk!!! & det är denna artikel som stod i gårdagens Metro...



Snacka om straffränta på Karma-kontot!!! Fiiii feeeen säger jag bara....

En annan sak som bör på något sätt vara olagligt är detta...



Av någon outgrundlig anledning som måste min jobbdator emellanåt genomgå en konfiguration varje gång den ska öppna ett dokument... & då tuggar den & tuggar & tuggar...

Igår va jag tvungen att ta tiden på denna konfigurationsprocess...



Exakt så här lång tid tar det... Säkert en fis i rymden för vissa men för en person (läs fröken Olsson) med klart odiagnostiserad DAMP så är detta en evighet som friskt promenerar mig på nerverna... Om någon vet hur man kan spreeda upp detta så snälla säg till!!!

Nu till sommarens självklara glasspinne à la Olsson...



I löve it!!! & ännu bättre är att kidsen hatar den :) vilket man kan läsa av deras finkänsliga beskrivning: "smakar äcklig spya" ;)

Det är perfekt... Glassen kommer inte sälja slut!!! Det är ok kids, lämna gärna kvar denna till tant Lina... Det blir såååå bra :)

Igår blev det en tjockis i ugnen till middag... Alltså en ungspannkakan ;)

När Darlingen skulle knäcka ner våra nyköpta ägg så hittade vi denna lilla sötnos...



Knappt så man mäktar med att äta upp just detta ägg... Jag vet att det är hyckleri men det blir lite to close to a live chicken hemma i köket ;)

Fredag!!! Smaka på varje bokstav!!! :)

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar