måndag 15 april 2013

Sthlm:s bästa kebab, öronljus & cykel...

...låter som en salig blandning & precis så är det :) & precis så har vår helg varit...

Den började med att jag fastna i tidernas längsta rusnings- & "fredag-så-nu-måste-vi-åka-ut-till-landet" trafiken på väg hem från jobbet....

& detta va efter att jag hade kämpat livet halvt ur mig för att få in hojen i bilen... men det gick tillslut :) även om mina brallor blev hyfsat mögiga... Vilket jag först kommer ihåg nu när jag sitter på tåget igen, på väg till jobbet i just dessa brallor ;)

Ja ja... Det kunde ju va värre...

Väl hemma slog energin på, iaf för en stund ;) & det gjordes müsli för hela slanten...



Det blir ju så mkt godare när man själv kan bestämma vad som ska va i :)

Det blev till & med en snabbt ihopaslängd efterrätt på kvällen :)



Världens enklaste... Hallon, vaniljvisp & krossade digestive över :)

Det blev även lite balkongvård under helgen, nu när våren äntligen kommit :)... Bara för att informera så hade vi 7,1 plusgrader hemma imorse... Underbart!!!

Iaf så har vi fått sötaste små blommorna av fina svärmor & de ville desperat komma ner i lite ny jord...



Så sagt & gjort... Visst blev det riktigt fint :)



Tack söta A-L :)

På lördagen va det även dax för Darlingen att träffa en av mina allra bästa & närmaste vänner... Finaste T & hennes lilla söta W... Alltid lite spänt när de som är viktiga för en i livet ska mötas för första gången... Man vill ju liksom att det ska gå bra... & jisses va bra det blev ❤

Har ni hört talas om öronljus någon gång? Om inte & om ni som jag är lite (alternativt som jag...sjukt mkt ;)) av ert öronbarn så är detta något för er... Jag hade min första öroninflammation när jag va 4 månader... Har fått operera in ett otaligt antal rör i öronen vilket resulterar i att jag under typ hela min uppväxt ALDRIG fick få vatten i öronen... Så jag hade största öronpropparna, fetvadd & badmössa på simskolan så jag alltid såg ut som en teletubbie :)



Hörde aldrig något eftersom öronen va fullproppad så läraren fick slå mig i huvudet med en pinne när han skulle få min uppmärksamhet ;)

Iaf, åter till öronljusen... man sätter den smala änden inne i örongången & sen tänder man eld på andra änden... Jag vet, det låter helt sjukt :) men det funkar... Det blir ett vakuum som suger ut... ja, ni hajjar ;)



Darlingen hittade en fin hoj på blocket nu i helgen... Så vi åkte för att kolla på den & den va så fin att den fick följa med oss hem :) sååå härligt!!! Nu blir det cykelturer :)

Dock blev Darlingen något skeptisk när han såg min hjälm...



Förstår inte detta... Den är ju hur fin som helst ;)

Efter inköpet av hojen så blev vi lite hungriga & tänkte bara ta något lite snabbt & kvickt... Vi hade ju planer på att äta riktigt lunch i solen på balkongen...

Vi va i Årsta-trakterna & kom ju på att det ryktas om att Sthlm:s bästa kebab ska finnas där... Så vi leta upp stället...



Palmyras...

Vi beställer vars en kebabtallrik & håller på att fullständigt få dåndimpen när vi ser storleken... Jämför gärna med de helt vanliga besticken bredvid...



Efter ett tappert försök så får jag inte ner en bit till...



Dock är detta utan tvekan den godaste kebaben jag någonsin smakat... & då har vi precis varit i Turkiet... Kebabens hemland :)

Lägg sen till att man får ta obegränsat med sås från ett bord vid sidan om... En dröm för en såsoman som jag :)

Vi mäktade iaf inte med att lämna resterna så jag gick fram till kassan & sa exakt följande: "Ursäkta, det går inte att" mer behövde jag inte säga innan jag hade 2 take-away lådor i min hand... Något säger mig att de fått frågan tidigare ;)



Iaf så va vi mätta hela kvällen så det blev ingen lunch på balkongen & ingen middag heller...

Dock blev det en hel arsenal av lunchlådor tillagade ;)



Framåt 21-snåret blev vi dock lite småsugna på nått... Så det fick bli vars en liten äppelpaj i sötaste ❤-formarna :)

I det stora taget så har det varit en helg precis i min smak...

❤❤❤

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar