onsdag 24 april 2013

Oil thaimassage...

Då va det igår dax för oss att prova på det som skulle bli vår nya grej... Olje thaimassage 1 gång/månad...

Vi hittade ett ställe som verkade ha fått bra recensioner & jag ringde för att boka tid...

Skrev om det igår men den bokningen må ju gå till världshistorien över tveksamma bokningar...

Kvinnan som jag pratade med kunde ingen svenska... & då menar jag INGEN... inte för att det egentligen gör något, för mig funkar det lika bra att boka på engelska... men när det då visar sig att hennes engelska är typ lika dålig som hennes obefintliga svenska... tja, då har vi liksom lite av ett problem :)

Jag drog bokningen flera gånger för att vara säker på att de hade uppfattats korrekt...

"2 people, 1 hour oil thaimassage each at the same time, at 18:30 on thursday 23:e of april"

När jag sedan bad henne upprepa så sa hon bara: "Yes" & inget följde... Så jag upprepade igen, för 14 gången, denna gång lite långsammare med avbrott så hon kunde upprepa efter mig... Problemet blev att allt jag sa... ALLT följdes av ett frågetecken i hennes röst...

Jag: "2 people"
Hon: "2 people???"
Jag: "1 hour oil thaimassage each"
Hon: "1 hour???"
Hon: "Oil thaimassage???"

osv...

Så när vi åkte dit kändes det lite spännande att se vad vi hade bokat :)

När vi närmar oss & vi ser ingången så känns det som att undran ökas på lite extra...

:) ser ni dörren längst ner i gången?



Men jag tänker att det är ändå Sthlm & lokaler är svårt att få... så man ska inte döma efter utseende...


När vi då når själva dörren in till själva massagestället så möts vi av detta...



Sorry, men de enda som snurra i mitt huvud då va filmen "Lilja 4-ever"

Inte direkt en film man vill tänka på typ någon gång egentligen eftersom den är så fruktansvärd... & definitiv inte inför en massage...

Men men, återigen bestämmer jag mig för att inte döma av utseende... :)

Då möts vi i dörren av en kvinna som ser sjukt överraskad ut... Så jag upprepar bokningen... & möts av ett: "humm" alltså som i "vad snackar du om???"

Inte helt oväntat finns inte vår bokning... I ett försök att rädda situationen så vill de veta när vi bokade som om det har någon betydelse...

Iaf så erbjuder de oss de kan ta oss men en får vänta i 30 minuter... Så vi bestämmer oss för att prova...

Darlingen går in först & jag får sitta kvar i väntrummet... Internetuppkoppling är minus fungerande med tanke på att vi sitter inne i ett berg ;) så jag får roa mig själv med att fota deras söta försök att piffa upp inredningen...



Sen är det min tur... Jag fick ägarinnan, som man ändå tänker bör veta vad hon gör... & det kanske hon gjorde gällande vad sett nu va hon gjorde... För thaimassage va det inte...

För att summera upplevelsen så va det 60 minuter av att någon smörjer in mig med olja...

Plötsligt får jag en inblick i hur bokningen gått till... Telefonen ringer & hon svarar, samtidigt som hon fortsätter smörja in mig... Alltså tar hon emot bokningar samtidigt som hon "masserar" & resultatet blir inget på båda grejorna...

Lite senare hör jag att set blir lite sorl ute i väntområdet... Hon som masserat Darlingen ropar på min massör som suckar djup & lämnar sen rummet med dörren på glänt så jag ser att hon pratar i telefon & hör hur hon återigen försöker göra sig förstådd på engelska...

Det går sådär bra & jag ser att hon till slut lämnar iväg luren & då hör jag Darlingens röst... Han har alltså fått ta över luren... Det visar sig att kunden som va där innan oss har knatat iväg med Darlingens skor som är både i en annan storlek & ser helt annorlunda ut :)

Summa summarum så kom skorna tillbaka & vi va båda oljiga när vi gick därifrån... & trots att tjejerna va världens gulligaste & stället va riktigt fräscht så blir omdömet att vi kommer ta det väldigt lugnt med att gå tillbaka dit...

Dax att leta upp ett nytt thaiställe :) tips mottages gladeligen!!!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar