måndag 16 juli 2012

Lovar härmed i offentligt rum...

...att aldrig mer köpa en klänning, underkläder, skor, mössa... Ja enklast är väl kanske att dra allt över en kam... Hädanefter kommer jag leva efter devisen 1 in = 1 ut... Om min mamma får bestämma så är det 1 in = 3 ut ;)
Lite ångest hade jag över att allt inte skulle få plats... Började därför min första semesterdag med att krypa ut säng 05:20 ;)
Dagens frukost blev spartanaste måltiden hittills :) men som den hövliga ungdom jag är ;) lämna jag husets enda sittplats till mamma :)

Men jag har insett att det bor både en liten Schumacher & en liten MacGyver i mig... Är mäkta stolt över min bilkörning (möjligtvis med undantag för nästan smällen med en övningskörade... självklart hade ju jag företräde ;)) & även fast mamma sitter vid sidan om & säger saker som: "Aha, är det här den där gatan på Monpolo ligger" ;)
Men är nog ännu mer nöjd med min sjuka förmåga till att hitta smarta lösningar på litet utrymme :) me like...
Det blev en trip till Ikea idag... Har numera koll på alla nedförsbackar i staden ;) bästa parkeringen på stället... Bara putta fram & sen låta resten sköta sig själv... Min ömmande rumpa tacka lite extra för det där ;)

Snabbaste Ikea turen sen julada... Under 50 minuter blankt :) har numera införskaffat min första
Borr/skruvdragare... Känner mig hyfsat nöjd ;)

Bra det eftersom en kvinna ringde på en av mina blocketannonser & vill shoppa... Okidoki va svaret ;)
Nytt kort införskaffat inför hemresa imorgon :)
Har blivit galet bundis med mina grannar sista dagarna... En skitgullig tjej med världens sötaste lilla valp som gärna vill kela med rispor som följd ;)

Hon (matte alltså) tog mitt nr för att kunna hålla mig uppdatera om när det blir lägenheter lediga i huset... Plus att hon på stående fot erbjöd mig en annan lägenhet... Men av olika anledningar, vara att jag just är mitt uppe i en flytt, så kändes det inte helt lockande :)
Nu har jag ju ändå världens finaste utsikt när jag duschar bakom mitt molnduschdrsperi ;)

Men jag kan nu officiellt meddela att flytten & städningen är nu klar :) tjohoo... Men måste ju tipsa om en grym grej... Denna typ tygpåse som man lägger in i frysen & sen suger den upp allt vatten när det smälter... Sjjjukt bra :)

Min sista handling på lokala Konsum slutade med lite flärd... Gösta Ekman stod före mig i kön ;)
Som tack för hjälpen så bjud jag mamma på restaurang ikväll ;) & vart gick vi om inte på söder ;) men var annars blir ens bord uppropat med orden: "Fina Lina, ert bord är redo" <3
Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar