onsdag 18 juli 2012

Skåne <3

Bettan tog oss hela vägen hem till skauneland :)

Efter sammanlagt minst 21 igångspringningar av bilen så va lyckan total när vi behövd stanna & tanka mitt mellan sthlm & skpne & vi lyckades hittade en macka som hade en nedförsbacke :)



Att sen deras toalettstol höll på att göra så jag slog huvudet i väggen när det tippa... Ja, det tog de inge extra för ;)


När färden påbörjades & all spänning släppte, då kom tröttheten... & med den följde den ena skrattattacken efter den andra... Tårarna rann så stundtals hade jag svårt att se vägen :)

Det började med att det plötsligt stod "Eco" på displayen i bilen utan att vi gjort något... Vi tyckte det va hysteriskt roligt när vi fick det till att det va bilen sätt att säga till oss att vi kört för mkt på tomgång...

Men när jag skulle förklara för mamma varför vissa av mina vänner ibland kallar mig för "Lögen" (löken på skånska) då skratta vi så vi nästan va tvinga att stanna...

Anledningen är denna :) när jag va ca 15 så va jag tillsammans med (& dödskär) i en kille som kallades just "Löken"... Som ni alla säkert minns så kunde kärlek vid den åldern (& för den delen även nu ;)) va extremt smärtsamt & detta bestämde jag mig för att en dag sätta ord på genom lite poesi i min dagbok... Resultatet talar för sig själv varför jag aldrig blivit en poet ;)

"Aldrig någonsin har en lök fått mina ögon att tåras som denna läk har" De ni... Det är djupa grejor ;)

Dagen började annars lite spännande... När vi skulle lägga på bilen så visade det sig att det redan satt ett kort i automaten...



Som tur väl va hade ägaren ett ganska ovilligt namn så jag hittade honom på Eniro... Han blev så glad för min ärlighet att han gav mig en liten slant... Kände mig som 5 år igen ;) & det är ju bra att man ställer in sig hos sina nya grannar :)

Har utforskat mitt nya område lite idag & måste ju säga att man känner sig välkommen ;)



Efter att äntligen ha fått lite ordning i lägenheten så är jag ner än någonsin bestämd på att det inte kommer in något endaste mer... Ja, det skulle va en karl i så fall ;)

Men det viktigaste har ju kommit på plats... Tidningsstället på toaletten ;)



Inser att jag tydligen även har en liten böjning för kuddar... Det blev inte mindre än 14 st + 2 som mina Hyresvärd köpt till mig :)



Inser ju till min förtvivlan att jag kommer tvingas bädda sängen varje morgon för att ens kunna röra mig hemma :)

Mitt när vi satt & käkade så öppnade himmeln sig & det regna, åska & hagla... För att kunna ta oss vidare dök vi in i första bästa affär för att hitta ett paraflax... Det blev Matbaronen...



Alltså inte värdens bästa kvalisort men de kan ju trots allt extraknäcka som överfalls/mordvapen oxå om det skulle krävas någon gång ;)

Det är inte annat än det känns som SL skrattar åt en med sina sms-biljetter :)



Någon som inte skratta va jag när jag kommer till cykelaffären & ska hämta lilla Greta & möts av denna lapp...



Så det va inget annat att göra än att vänta i regnet... Det resulterade dock i en 25% rabatt på servicen utan att jag ens behövde säga något :)

Så efter en låång helg där mamma både fått se "Helmer" & "Här står jag & friar till min flickvän" paret & en packning som skulle fått mig att vinna varje rad i Tetris så va det dax att säga hejdå till fina Malmgårdsvägen & säga vi ses snart igen Sthlm...



Nu börjar min semester :)


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar