lördag 14 juli 2012

Tidernas sjukaste flytt...

Jag talade visst lite för tidigt i måndags när jag sa att flytten va smidigast i stan :)

Men men... Jag har ju lärt mig en sjuhelsikes massa grejor idag :)

Dagen börja med att finaste Paller kom & tjonga igång bilen... Så nu har jag lärt mig hur man startar en bil med startkablar...

Av rädsla för att Bettan skulle stanna igen så får hon spinna heela tiden (tidernas mest omiljövänliga flytt men nöden har ingen lag ;))

Grannarna har kommit ut & lånat ut verktyg & goda råd :) fina ni...

Jag har lärt mig att jag har klänningar i exakt motsvarighet av 1 hockeytrunk


Jag har lärt mig att mamma bäddar sin luftmadrass på morgonen... Inte jag som ni ser ;)


Jag har lärt mig att 118 100 faktiskt kan svara på allt :) vilket gett mig en ny sak att fundera på... Hur funkar det egentligen, sitter det någon stackare där & googlar för fullt ;)

Jag har lärt mig att Länsförsäkringar har en jourassistans...

Jag har lärt mig (återigen) att Sthlm är staden att bo i... Sveriges enda dygnet runt/året runt öppna bilverkstad... Mekonomen på Gärdet... Grymt ställe, rekommenderar starkt!!!


Jag har fått åka bil-lift & lära mig lyda mekaniker...

Jag har lärt mig att om man lägget huvudet på sne, ler lite extra samtidigt som man ser lite förtvivlad ut så är helt plötsligt undersökningen av bilen gratis ;)

Jag tyckte tidigare att det kunde vara lite stressigt att köra bil i Sthlm... Denna fas är nu förbi... Efter idag skulle taxi-chaffisarna i stan kunna gå på kurs hos mig ;)

Jag har även i samma sammanhang lärt mig att jag direkt är obekväm med det faktum att jag råkade skrika ordet "fitta" högt som tusan i bilen bredvid min mamma... Mental notering att inte göra om det!!!

Jag har lärt mig att pensionärer kan gå smärtsamt långsamt över ett övergångsställe... Notera gärna att det är pensionär i pluralis vilken innebär att det var mer än en pensionär ute & sniglade fram ;)

Jag har lärt mig mer om bilar på en dag än i hela mitt liv & känner mig numera hyfsat bekväm med meningar som: "Har du knackat på startmotorn för att se om det är kolet?" En mening jag på riktigt aldrig skulle ingå i en av mina konversationer :)

Jag har lärt mig hur lätt det är att springa igång en bil...

Jag har lärt mig att det inte gjorde något att jag blev sen från jobbet igår & därmed inte hann träna... Min nya träningsform har tagit hand om det ;) Sjukt effektivt det där med "car-pulling"

Har även lärt mig hur det känns när bilen man försöker putta igång startar & sen tvärnitar för att inte köra in i något annat... Vilket resulterade i att jag idag har upplevt hur de sista sekunderna, innan kraset, borde vara för alla som brutit näsan nån gång... Som tur va så va min hastighet inte så hög ;)

Kvällen avslutade med flyttkäk på ett skoställ...


Fortfarande boende på en luftmadrass på söder ;)

Kärlek!!!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar