torsdag 26 juli 2012

Telia är som en vinterkräksjuka!!!

Nu är det dax igen... Telia!!! Jag säger bara det, vad har mänskligheten gjort för ont för att behöva få dig... Allt är skitbra fram tills man behöver få tag i er...

Skulle (som en god kund) kontakta för att få mina uppgifter på månadens räkning... Går in på hemsidan för att hitta ett nr att ringa någon... Hittar en flik som heter "Kontakta oss" med en liten lur på sidan... Ja, bilden talar sitt tydliga språk om vad som händer sen...


När jag väl lyckas hitta en person så säger hon följande mening: "Vi får inta, av säkerhetsskäl, lämna ut ditt OCR-nr"... Vad är de rädda för, att någon Anna ska betala min räkning?

Suck... Nu mot solen ☀


- Posted using BlogPress from my iPad

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag hoppas att du har hittat uppgifterna du behövde nu : )
    Annars vill jag tipsa om att du hittar dina senaste fakturor, inklusive OCR-nummer på Mina sidor.
    Vi undviker att lämna ut bland annat OCR-nummer eftersom du också kan använda dem för att logga in på Mina sidor och både se och ändra en hel del med dina abonnemang... Så det är inte för att jäklas med dig i alla fall ; )
    Och, tja... numret du når oss på förstår jag att du hittade till slut... Men ändå: det är 90200 : ) Eller så går http://www.telia.se/privat/kontakt/e-post om det inte är så bråttom..

    Sola lugnt!

    //Lisa Arvidsson
    Telia kundservice

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lisa,

      Tack för ett trevligt svar... Jag skall genast skapa ett konto på Mina sidor så vi får det lugnare både du & jag ;)

      Dock skulle jag vilja veta hur jag spärrar mina sidor från att kunna loggas in på via OCR-nr... Det känns ju helt ärligt lite sådär att någon annan (som du skriver, kan logga in & ändra i mina abonnemang) om jag eller min brevbärare rappare en av mina teliaräkningar... Så ett svar på detta dilemma tas tacksamt emot :)

      Angående att hitta ert nr så råkar det vara så att min mamma har varit Telia-anställd i 42 år... Så hela familjen har varit & är fortfarande en trogen Teliakund... Har många gånger försvarat er men de senaste kontakterna jag haft med er gör detta svårare & svårare... Tyvärr måste jag säga... Gillar annars hela konceptet Telia men inte är det inte funkar & det är tannagnissel varje gång man har kontakt... Iaf, åter till ert nr... Jag fick det av min mamma som kunde det utantill... Tur för mig :)

      Hoppas du oxå fick lite sol på dig idag... Ha det fint /Lina

      Radera
    2. Haha, Mina sidor-konto är onekligen bra att ha rätt ofta :)
      En del inbyggt skydd finns det med OCR-inloggningen, eftersom du inte kommer åt riktigt alla funktioner den vägen. Men vill du spärra den helt, så går det. Det behöver skickas in skriftligt (fax eller post) och spärren går sedan inte att ta bort igen, typ någonsin. Det är också viktigt att vara tydlig med att det bara är OCR-inloggningen du vill spärra och inte inlogg via eget användarnamn, annars riskerar du att inte komma åt någon av inloggningarna sen..
      Faxnumret är iaf 0920-12406 och personnummer och underskrift behövs också. Vill du skicka via post så säg till så får jag rota fram adressen...

      Det är himla bra med lite utantillkunskaper ibland förresten ;)
      Men jag tycker det var konstigt att du inte hittade numret när du klickade så som du beskrev, för när jag gör det behöver jag sedan bara välja tjänst så kommer nummer och öppettider upp... Kan det vara den webläsare du använde som inte trivs med telia.se kanske? Skriv gärna vilken det var iaf.. själv har jag testat med Firefox och Explorer.

      Ha det fint du med så länge :)
      //Lisa igen

      Radera