torsdag 14 februari 2013

Alla ❤❤❤-dag

Dagen som många anklagar för att vara affärernas dag & som ska få oss att handla i ren "annars får man dåligt samvete"-anda...

Lite oförtjänt anklagelse tycker egentligen jag... Visst, hade det varit inskrivet i grundlagen att köpa något & du faktiskt riskerade fängelsestraff om du inte gjorde det... Då hade man haft mig med sig i sin anti-kamp...

Men sist jag kolla så va det inte varken inskrivet i grundlagen eller straffsats fängelse :) & då kommer jag till slutsatsen att det är upp till var & en hur man vill göra...

Ge inte de som vill fira sina nära & kära dåligt samvete för det... Det finns ju liksom ingen begränsning för vem eller hur många man får fira...

Jag har mer än vid ett tillfälle skickar ett alla ❤-dags kort till mina nära & kära för att berätta hur viktiga de är för mig... Kostar väldans lite men betyder så mycket...

Sen skulle jag ju oxå vilja hävda att om man får dåligt samvete över att man inte köpt något idag eller om "mottagaren" blir väldigt besviken över utebliven gåva...då är det mer än en ofirad alla hjärtansdag som man bör fundera på... Så hade det iaf varit för mig...

Vad jag menar är att det kan inte vara så mycket på spel för en enda dag... Fira istället kärleken varje dag :)

Jag fira min Darling med ett (tycker iaf jag) supergulligt sms... Hittade en app som man kan spela in sina egna hjärtljud på & skicka... Så det har jag precis gjort :)



Sen att det är kul med överraskningar är en helt annan sak än att känna att dagen är affärernas dag :)

Minns ni att jag igår skrev att Darlingen låste in något i hallgarderoben :) Jag tvingade honom igår att berätta hur många "några" dagar är & fick veta att det var tills idag...

Efter måååånga lååååånga försök att i natt kl 00:21 övertala honom om att nu va det de facto imorgon så ändrade han tidsaspekten till imorgon kväll (alltså ikväll)... Sjukt nyfiken på vad som finns här bakom lås & bom :)



Hoppas jag får se innan bastun annars finns risken att set blir tidernas snabbaste bastusession ;)

Middagen ikväll ligger & förbereder sig själv i kylen... I en hemmagjord marinad...



...& utbankning av köttet... Kötthammare, bästa investering ever...



Förväntningarna är skyhöga ;)

När jag kom till jobbet igår så fanns detta ritat på min tavla utanför rummet...



Såå gulligt & det visade sig att alla i korridoren har fått ett & ingen vet vem som gjort det... Jag va tydligen huvudmisstänkt mer än en gång :)

Passa ju extra bra eftersom jag hade tagit med mina "tack-för-allt-fint-hjälpa-varandra-jobb"-fika som jag hade tagit med till kollegorna...



Det visa sig att Schweizernöts-cookiesarna va mest omtyckta :) alltså ett recept att behålla...

Gulligast va dock att ingen hade vid dagens slut suddat ut sitt ❤på tavlan... Söta stora starka mjuka krim:are :)

"I carry your heart with me, I carry it in my heart" ❤❤❤

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar