fredag 8 februari 2013

Underbart x många saker ❤

Fantastiskt härligt när man sitter på tåget & det kommer in en gammal gammal man, typ 90+... Mannen får syn på en kompis, en annan man som oxå är på + sidan av 90...

När de får syn på varann säger de ena till den andra, med en förvånadsvärt pigg röst... "Tjenare grabben" :) underbar energi... Så vill även jag vara när jag är 90+ :)



Denna vy tyckte jag oxå va väldans gullig... Liten & stor :) Det får mig att bli lite nostalgisk & minnas...

En mycket nära vän till mig, finaste S, hade en gång i tiden en söt liten silverfisk... Inte riktigt så liten som denna, men ändå liten...

En dag när jag kom gående i stan (i skåne) så såg jag silverfiskens absoluta allra minstaste lilla lillebror... Mini-silverfisken... & tro mig när jag säger att den va ännu mindre än denna på bilden...

Det fanns självklart endast en sak att göra... Jag tog bild på bilen, ramade in, slog in i fint papper & gav till finaste S & hennes silverfisk ;)

Alltså hur sööt är inte denna hund :)



Det står i texten att den varje dag springer 16 km för att hämta husses favoritmat...

Som jag tidigare nämnt så är jag ingen större fan av semlor... men tro mig när jag säger att vår svenska semla är ändå en för mig en dröm jämfört med den danska semlan...



Vår mandelmassa kan jag stå ut med om jag måste... men en kombination av marsipan & choklad i en bulle är för mig definitionen av en kak-mardröm...

Men på tal om kaka så måste jag ändå visa denna bild...



Såg ett kakfat igår där någon varit vänlig att lämna denna halvt uppmumsade ballerina :) thanks for sharing ;)

Igår va det dax för veckans storhandling & snacka om att vi börjar bli proffs på det nu...



Färgmatchar block & penna + gör upp listor organiserade utifrån hur affären är upplagd ;)

När man plockar upp äggen & ser att ett ägg ser ut som det längst ner i höger hörn...



Vad ska man tänka att det är som har fastnat på ägget då? Jag menar vi vet ju alla vart ägget kommer ut ;)

Jag & Darlingen har länge pratat om att köpa en resa på Groupon bara för att prova & ser hur det egentligen är... Nu är det gjort :)



Vi möter våren i Tallinn :) gött!!!

Det är fredag mina vänner... And I löve it... Har längtar sen i söndagskväll ;)

Ta mig inte fel... Jag älskar verkligen mitt jobb, men det finns inget som slår att få sova ut så länge man vill & sen lulla omkring i pyjamas med Darlingen dagarna i ända :)

Det är vardagslyx ❤❤❤


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar