onsdag 13 februari 2013

"Jag kommer hem om ca 2 min, stäng dörren till köket & kom inte ut..."

Det va en del av ett samtal med Darlingen igår :)

När han va på väg hem från jobbet ringde han & fråga vad jag gjorde... Jag svarade att jag va i köket & laga mat & då säger han det... "Jag kommer hem om ca 2 min, stäng dörren till köket & kom inte ut..."

Så jag gör ju så klart det han ber & när han sen 3 minuter senare öppnar dörren till köket & ser klart lurig ut... ja, då är ju nyfikenheten total!!!

Det visar sig att han har satt en överraskning i garderoben i hallen & för säkerhet skull har han låst dörren & gömt nyckeln... "Du får se om ett par dagar"...

Jag bara: "ehhhhh.... nej men det går ju inte... vad menar du... hur många dagar är några dagar??? när har dagarna gått??? känner inte du mig & vet att tålamod inte är min största dygd???"

Han möter mig med ett leende & säger inget mer... Huuuur!!! Nyfiken tror ni jag är egentligen!!! :) sötaste ❤

Jag har nu införskaffat nya tunna galgar till vår gemensam garderob... Tunna så att så mycket som möjligtvis få plats :)



Darlingen tror mig dock inte heeelt att det inte fanns några andra färger :)

Igår va det ju bestämt semeldagen... & om man nu som jag inte gillar dessa degklumpar så får man väl hitta något annat... För fira måste man ju ;)



Så i vårt hem blev det wienersemla :)



Alltså när man ser denna rubriken på Metro då vet man fasiken inte vad man ska tänka...

Sen när man läser i tidningen & får veta att mannen, som kastade sin 9 månaders baby mot polisen så att polisen precis lyckades få tag om barnet i ena benet en liten bit ovanför marken, blir frikänd av tingsrätten med motiveringen att "det var inte ställt utom tvivel att barnet skulle komma att slå huvudet i marken"

Alltså vad tänkte de som satt & dömde??? Att bebben skulle landa på fötterna eller??? & låt säga att denna mirakelbebbe nu hade gjort det så måste det ju ändå vara olagliga att utsätta ett hjälplöst spädbarn för den sortens fara!!!

Sjukt... Vi skulle verkligen behöva se över våra lagar!!! Tack & lov blev han dömd i hovrätten...

Tittade ut genom fönstret igår & insåg snabbt att vissa jobb är man liksom bara lite extra glad över att man inte har...



På väg hem i tuben såg jag en ny metod att göra reklam på... Lite fyndigt faktiskt :)



Såg en annan sak i tidningen igår... & detta är både så gulligt & så tragiskt på samma gång...


Att gamla ska behöva få en robotkatt för sällskap & närhet...

Det första som slår mig är funderingen på om vi faktiskt blivit ett samhälle som lämnar våra gamla till att behöva en robotkatt för sällsis... Sen samtidigt tänker jag att det ju såå klart är bättre än inget, men hade de inte kunnat få ha en riktig katt istället...

Det är ju alla ❤-dag imorgon & här kommer ett litet tips på en god present :)



Vem som helst kan vara en hjälte ❤❤❤


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar