måndag 4 februari 2013

Varför kan inte helgen vara 5 dagar & jobbveckan 2 dagar ;)

Helgen smyginleddes med en härlig lunch tillsammans med finaste K... Underbart att hämta lite energi sådär mitt på dagen ❤ tack!!!

Fredagen fortsatte i äkta party-pingla á la 35+ stuk... Middag, lite vin, lite zapp på tv:n & sen va det framstupat-medvetslöst-läge i soffan ;)

Lördagen inleddes med en lång härlig frukost bestående av nymalet kaffe...



Nybakade bullar...



& färskpressad juice...



Allt ackompanjerat av en sol som bara ställer sig på barrikaden & skriker... "Mera vår till folket" :) magiskt!!!

Insikten kom även i helgen att jag numera på riktigt känner att mitt hem är hos Darlingen... Jag gick nämligen till lokala affären i pyjamas ;)



Lördagskvällen innebar en överraskningskväll till underbara M... Jag & C gav henne det i födelsedagspresent i somras... En helkväll with the girls :)

Vi började med en brakmiddag hemma hos C... Vi inledde med en fördrink som kommer vara en stående sådan i sommar... En färdig blandas bas till Mojito... Den köps på systemet & heter "Stirrings simple mojito" som man blandar med mineralvatten & sen om man vill med sprit ;)

Middsgen bestod av en mustig bouef (så klart när det är jag som lagar ;)) & riktigt fin mjuk potatismos till... & som efterrätt blev det blåbär/hallon paj med vaniljsås :)

Efter maten behövde vi röra på oss & tog således med oss en ovetande M på promenad genom staden... Det ca fantastiskt kul att lura henne på vägen om vart vi skulle ;)

Till slut hamna vi iaf på Norra brunn för några intensiva timmars skratt :) första gången jag var där med absolut inte sista... Riktigt kul :)

Söndagen innebar med ryggläge i soffan... Faktiskt min absolut mesta favorit sysselsättning en söndag :)



Till lunch fick det då bli tomtegröt... som ett litet farväl-vi-ses-nästa-säsong nu när våren är på intåg ;)



& våren till ära så känner jag att just den 3 februari va en perfekt dag för årets premiärtur för mina älskade converse ❤

Vi hann även med en mycket trevlig fika hemma hos svärmor innan det va dax att svulla i våra hemmagjorda burgers ;)

Med andra ord... En helt perfekt helg :)

& Kom ihåg... Måndag är en dag då vi är som allra längst borta ifrån nästa måndag ;) & med det slänger jag en liten extra tanke till mina vänner som idag går tillbaka till jobbet efter en långt härlig mammaledighet... Håll ut, det blir bättre ❤



Kärlek!!!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar