tisdag 12 februari 2013

Historia skrivs...

Jaha... då är man med om något som minst sagt måste säga är en del av att det som kommer skrivas om i historieböckerna...

Påven avgår... Förra gången det hände var tydligen nästan 600 år sedan... Närmare bestämt 1415...

Så... Då ska det bli konklav... Någon mer än jag som tycker det känns som man hamnat mitt i "Änglar & demoner" ;) Bara minus allt dödande får man ju hoppas... & just det, förhoppningsvis slipper vi även det där tjafset om att spränga världen ;)

Fantastiskt kul att få följa diskussionen om detta på nyheterna... Det är sällan man hör termer som: "Jag tippar att nästa påve blir en "atletiskt tjock & rund" (är det ens möjligt!?!? Jag trodde atletisk betydde typ vältränad :)) påve... Det brukar vara så, varannan är rund & karismatisk medan nästa "den grå påven" "vänten" (för det går inte att ha två helgon efter varann) är tunn & intellektuell" :)

Knappt så man tror det är på 2000-talet :) så nu blir det väntan på den vita röken...

Kanske jag kan få hjälp av nästa påve att hitta var de säljer toasprayet Glade clean linen...

Alltså på riktigt... Vi har helt snöat in på den doften... & den såldes innan på Rusta men när vi kom dit i helgen då möttes vi av denna syn...



En endaste kvar!!! De har bytt sortiment & nu köpt in något annat märke som luktar typ nada...

Så nu behöver jag hjälp... Om det är någon som ser dessa skönheter i affären... Hook me up :)

Darlingen tycker att jag tar det hela liiite långt när jag på riktigt fundera på att beställa de på nätet ;)



Men hittar jag de inte någon annanstans så får det bli så... Är liksom beroende av doften :)

Igår kväll var jag & träffade min ena kontakttjej & ikväll ska jag träffa den andra tjejerna... Ett oerhört meningsfullt uppdrag som jag tänker att fler skulle göra... Det ger såå mycket tillbaka...

Jag har varit kontaktperson länge länge... Jag började som övervakare på kriminalvården men efter ett par uppdrag insåg jag att det liksom inte riktigt va min grej...

Så då utreddes jag via första socialtjänsten & ansågs passa bäst med unga tjejer som kommit på glid i livet... Så jag hade några uppdrag i skåne... En av tjejerna hör fortfarande av sig lite då & då bara för att checka in & berätta hur hon har det... Blir lika glad varje gång :)

Nu de senaste 4 åren har jag mesta del tagit uppdrag med unga kvinnor som har någon form av svagbegåvning eller diagnos, typ autism...

Det innebär en massa fikande, massa prinsessfilmer, pussel & memoryspelande... Men framförallt ger det mig massor att fundera på när de ställer alla sina frågor om livet (& då menar jag verkligen att det kan komma precis vad som helst ;))

Jag får möta den där fantastiskt härliga totala avsaknaden av våra "normaliserande regler" som till exempel när man är i leksaksaffären & plötsligt är det någon som står bakom en & man hör en liten röst säga: "Denna kan du köpa till mig i julklapp... Kom går vi till kassan" & när man tittar ner ser man att hon står med ett pussel eller en bok eller en Barbie i handen :) sötnöt...

Jag får dock även möta den nakna sanningen om hur vi möter våra medmänniskor i samhället... Som när den "snusförnäma, näsan i vädret tanten" tittar med avsmak när min tjej skrattar för högt, eller hur personalen i kassan på restaurangen vi ska äta på tittar stressat på mig & undrar vad "hon" vill ha... & när jag får se hur stressen går över till att istället totalt ignorera min tjej när mitt svar blir: "Fråga henne"... Eller hur smärtsamt medveten jag blir av hur mycket ett sms eller telefonsamtal kan betyda i den ensamhet & det utanförskap som delar av våra medmänniskor kallar sin vardag...

Ingen kan göra allt men alla kan göra något... Le åt de främlingar du möter idag, hjälp en gammal tant eller farbror in i bussen, om du sitter & det kommer någon som behöver det mer, lämna ditt säte... Det kostar dig inget men du får betalt flerfaldigt med glädje & tacksamhet ❤

Tillsammans skapar vi det samhälle vi vill leva i!!!



- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Lina :)
    Doften finns "en masse" i Hammarby Sjöstad på COOP :) :)

    Stor Alla hjärtans kramis <3

    SvaraRadera
  2. Åhhhhh ❤ söt... TACK!!! Såg detta först nu :)

    Kraaaam

    SvaraRadera