torsdag 7 februari 2013

Jag har kommit till insikt med följande...

...tyvärr måste jag nog låta vårskorna vilja lite till innan de kan komma ut & leka fullt ut... Converse & snö är sällan en helt lyckad kombo :)



Insikt två, efter att igår ha missat tåget för tredje gången, är det faktum att med största sannolikhet går min klocka på mobilen lite sent...

Så jag kolla upp det mot paddan & vad säger man... En bild säger mer än 1000 ord :) så vad innebär då det när det finns 2 bilder ;)



Tagna vid samma tidpunkt så talar de sitt tydliga språk :)

Numera är mobilklockan omställd & går till & med 1 minut för fort... Just för man behöver ofta just 1 extra minut ;)

Med anledning av ovanstående info så blir ju dagens förseningar i tågtrafiken extra ironisk... Men jag ser det som en liten "betalning" för alla gånger som jag fått en kosmisk hjälp att inte missa tåget trots frånvarandet av den där extra lilla minuten :)



Vacker är det iaf att vårt landskap återigen är som ett vykort...

Igår skulle jag & Darlingen uppsöka banken för ett ärende... Döm om vår förvåning när de öppnar & säger: "Ikväll har vi en pensionärs information"... Båda två såg nog ut som fågelholkar så de la snabbt till: "& det ser ju inte ut som att det är dax för er än på ett bra tag" :)

Det är inte bara min energi som har kommit tillbaka utan även mitt omättliga sug & beroende av lakrits ❤ har fullständigt snöat in på dessa hårda karameller i olika former & smaker :) slurp!!!



Darlingen har nu för första gången lagt in ett veto gällande vad som får fri lejd att flytta från mitt ställe till hans ställe...

Vi har snackat ett tag om att skaffa en pärm & lägga i våra goda recept som vi hittar... Jag va hemom häromdagen & hittade då denna skönheten :)



Darlingen blev smått skeptisk när han såg den röda pärmen med vita prickar... men jag tror ändå att den hade gått...



...om inte det vore för den rosa insidan ;) När han slog upp den blev domen: "Jag tror vi tar det lite lugnt med den där" ;)



Dock har vi enats om att den får agera receptpärm så länge tills vi hittar en annan ;)

Idag är det dax för veckans storhandling så matlåde-förrådet är lite smått oupphetsande idag ;) men man tager vad man haver & finns det inte en komplett matlåda får man slå ihop två...



Så dagens lunch blir lite av ett hopkok mellan pasta med fransk biffpanna & ris med biff curry :) Allt kommer ju ändå blandas i kistan ;)

Har nu börjat med 3:e boken av Kristina Olsson...



Men måste erkänna att jag har en fråga gällande bok 2, Tusenskönor så om det är någon som läst det hojta gärna till så kanske vi kan slå våra kloka huvuden ihop :)

Torsdag... Innebär snart! fredag :) Tjohoo!


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. En tanke... www.lakritsfestival.se Om du nu är så inne på lakrits... ;-)

    SvaraRadera