tisdag 19 februari 2013

Balans i livet...

Tänk vilket litet ord egentligen... "balans"... Det må vara litet men det kan verkligen vara skillnaden mellan kaos & ordning...

Just nu är jag fullt upptagen med ödmjukheten över att ha en fantastiskt magisk människa att komma hem till på kvällarna... Att ha just honom där, han som får mig i balans...

Han som får mig att tänka till, ibland tänka om men även ibland får mig till att stå på mig... Framförallt så speglar han mig för det hans ser & hur han känner mig... Inte för vad han tror jag vill höra...

Han får mig helt enkelt att vilja bli en bättre människa ❤

Ibland blir mitt liv så uppe i varv & som den känslomänniska jag är så kan det ibland vara svårt att skilja på "de olika Linorna" & då är det extremt skönt att få hjälp med att hitta tillbaka till ordinarie balans :) Tack!!!

Ett annat sätt att hitta balans & skingra tankarna kan vara att sitta barnvakt till världens finaste lilla 3,5 åring... Det är svårt att grubbla på saker när det är full fokus på pärlplattor, hoppa från bordet, välja saga att läsa eller att komma på nya sätt för att inte behöva sova ❤ älskade magiska fantastiska unge... Tack för att jag får bara vara hos dig ibland...

Ett sista sätt att hitta balans är balansera upp kosten ;) (den väntade mig sig inte efter det seriösa först ;))

Men iaf så ska jag ge tips på tidernas godaste bröd...



Saftigt & underbart gott även efter 5 dagar uppe ur frysen... Det är ovanligt när det gäller hembakat bröd :)

Receptet:
6 dl Grahamsmjöl
0,5 dl rågkross
0,5 dl solroskärnor
0,5 dl krossat linfrö
1 dl hackade nötter
1 dl hackad mandel
1,5 tsk salt
2 tsk bikarbonatet
6 dl Filmjölk
2 msk sirap

Rör ihop allt & lägg i en ungsform för bröd (smörj om du inte har non-stick) & sätt in i ugnen längst ner. 175 grader i minst 1 timme...

Njut :)

Kärlek ❤❤❤


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar