torsdag 28 februari 2013

Det smälter, det smälter...

...så härligt det är när man riktigt kan känna hur snön smälter bort & våren göra sina första trevande steg till att återigen inta staden...



Även om den här tiden har sina ganska ocharmiga sidor oxå... Slasket & smältvattnet som infinner sig... Men man vet ju att det är övergående :)



& det finns få saker som får en att skina mer i kapp med solen än just den där första gången då man får dra på sig solbrillorna för att solen är för stark :) i löve it!!!

Igår va jag ju bara tvungen att ta en sväng inom HM... Inte annat än att min återbäring brann i fickan ;)

Men jag säger bara... Kan man annat än älska denna affär!!! Dels får man detta lilla gulliga meddelande bak på checken...



Jag gillar verkligen när saker är lite genomtänkta & finurliga :)



Sen när man kommer in i butiken & ser denna skylt... Ja, då tror jag ta mig tusan att klädänglarna började sjunga gospel ;)



Alltså hästkött!!! Nu för tiden så känns det ju som att det inte verkar finnas något annat kött alls i någon endaste maträtt i hela världen...

Jag kan inte låta bli & fundera på vad som skulle hänt med alla våra hemlösa i Sverige om det hade blivit lika stor uppmärksamhet om deras situation dag efter dag efter dag efter dag...



I Stockholms statsmissions årsrapport går det att utläsa att enligt siffror från Socialstyrelsen var under 2012 inte mindre än
34 000 hemlösa i Sverige...

34 000!!! Bara i Sthlm är siffran 2900... & året är 2013...

Jag önskar att tidningar slutade iaf för, helst 1 vecka men det är väl för mkt begärt... så under 1 dag lägger undan nyheten om dna-analyser om vilken färdig lasagne som innehållet häst & istället gör en djupdykning i vad det gör med oss som samhälle att vi har 34 000 ibland oss som faktiskt inte vet var de ska sova inatt...

Jag vill avsluta med att visa bilder på min vackra hemstad...



Morgon insvept i dimma...



Kvällshimlen i full brand...




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar