onsdag 6 februari 2013

Energi... min vän, min bundsförvant & ständiga följeslagare...

Det är sååå skönt att jag är tillbaka i min gamla vanliga form... Energin har återkommit till mitt liv & det med en extra knuff som för att på riktigt stöta bort minnet av min trötthet... Darlingen kalkar mig nu för tiden för sin duracell bunny ;)



Idag måste jag faktiskt hylla vår kronprinsessa... You go Vickan... Fasiken va skönt gjort att vara hemlig gäst/prisutdelare på gaygalan... Underbart att vi äntligen har en (iaf blivande) regent med huvudet på skaft...

Man önskar ju bara att kungen kunde ta sitt förnuft till fånga & göra en Beatrix & avgå från tronen till förmån för Vickan...

Jag är iaf stolt över att leva i ett land där kungligheterna tar ställning för allas lika värde ❤

Fick igår ett sms... en inte helt ovanlig företeelse... dock blev jag lite konfunderad när jag såg vem det va ifrån...



smart tidning det där som kan skicka sms ;)



Såg denna artikel på fejjan häromdagen & den är helt enkelt för viktig för att inte dela med sig av...

Jag har under en del år jobbat med kvinnor & barn som av olika anledningar måste fly sina hem... Jag skulle kunna berätta historier för er som är som tagna direkt ur Liza Marklunds "Gömda" & ni skulle förmodligen inte tro mig...

Jag skulle kunna berätta hur det trygga samhälle vi trots allt ändå lever i inte är tillräckligt tryggt för de som verkligen behöver skydd... Skydd undan de som borde stå dem närmast... Familj & släkt!!!

Jag kommer självklart inte att berätta dessa historier... & det inte för att det råder sekretess på varje detalj (vilket skulle hindra mig även om jag ville berätta)... Nej, jag berättar framförallt inte av den anledning att det inte är "historier"... Det är någons liv!!!

Därför kände jag att denna artikel är viktig att föra vidare... Ta mig inte fel... Jag tror absolut på fejjans genomslagskraft & tycker det är hur bra som helst att man kan efterlysa folk så brett & enkelt...

Det jag dock skulle vilja be alla som "hittar" någon... Ta ALLTID kontakt med polisen & inte någon organisation eller någon person som ber om det... Ni vet ALDRIG vad syftet är... & tro mig, är personen verkligen försvunnen då är de efterlysta av polisen..,

Efter det seriösa inlägget känner jag behov av att avrunda med något lättsamt... Det är ju trots allt Lill-lördag ;)

Såg detta igår & måste dela med mig... Så skönt sagt :)



Kärlek ❤



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar