måndag 11 februari 2013

Halva garderobsplatsen...

...det är kärlek det ❤ i helgen har jag & Darlingen haft lite av en fixar helg :)

Vi började med att "fixa" till oss själva & på kuppen inleda vad som kommer bli en fredagstradition...

Vi bokade nämligen bastun, la bubblet på kylning & förberedde middagen...boeuf, potatismos & rötjutet...

Få saker kan slå den inledningen på helgen... När man på riktigt kan släppa loss & slappna av...

Att sen bastuanläggningen i huset är riktigt schysst gör ju ingen ledsen... Det kommer bli ett & annat häng där med brudarna oxå ;)

Det enda som va lite mindre perfekt (& detta är verkligen ett I-landsproblem ;)) med att avsluta en fredag med en öl i bastun va just att man blir så sjukt avslappnad...

Det är fasiken ett under att jag lyckades hålla mig vaken under middagen ;)

Lördagsmorgonen inleddes med en mycket hälsosam frulle... Nybakat bröd...



Vi har just nu (för tillfället) lämnat de amerikanska pannkakorna & inställer börjat göra riktiga omeletter till frulle :)



Såå gott... & efter den nyttja rivstarten på morgonen så är det inte mer än tillåtet att köra lite onyttigheter ;)



Så vi gjorde hemmagjorda (ja, nästan iaf... Smördegen är ju färdigköpt ;)) nötkrämsfyllda croissanter... Sjukt sjukt fula men herre min skapare så syndigt gott... & enkelt :)

Kommer definitivt bli en favorit i repris... :)

Sen satte vi igång & organiserade om i garderoberna... & min underbart fina darling gav upp inte mindre än hälften av garderobsytan för min skull... De e kärlek de ❤❤❤

Eller i hans egna ord: "Jag får ju så mycket mer tillbaka" sötaste ❤

På kvällen provade vi ett nytt recept på fläskfilé... Nämligen att dubbelpanera den... Vi va båda hyfsat skeptiska men satan i gatan va gott det va... Krispy på utsidan & saftig på insidan... Precis som receptet utlovade ;)



Till det hade vi potatis/plasternack/purjo-mos & chili-bea... Lovely :)

Söndagen inledde jag med att först bli väckt av fågelkriget på vår balkong... Vi har lagt ut mat igen nu när snön kom...



Här sitter Hugin & Munin & väntar på sin tur...



Jag satte mig med en kopp i soffan & vänta på att Darlingen skulle vakna... Mysigt värre att krypa upp med raggisarna på :)



Efter frukost fick DAMP-Olsson ett bakpåslag & satte igång... Jag insåg dock snabbt att bakning hos darling inte alltid innebär samma sak som bakning gjort hos mig tidigare...



Vi har till exempel olika förläggningssladdar ;)



& när man inte har en kavel till hands så får man improvisera ;)

Det blev 4 olika sorter :)



Nutella-cookies, Jitterbuggar, Kolasnittar & Schweizernöt-cookies :)

Måndag... men denna vecka blir en kort vecka... Ska på romantisk weekend med mitt hjärta...

Längtar!!! :)


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar