onsdag 20 februari 2013

Det är ju ljust när man går till jobbet...

...underbar fantastisk känsla det är att komma ut till morgontåget & det är ljust ute :)

Jag ska dock erkänna att första tänker när jag kom ut va lite i panik... Jag tänkte:
1: har jag försovit mig utan att veta om det?
2: när ställer man om klockan?
3: fan, vilket håll är det man ställer om klockan vid denna årstid... Fram el bak?

När jag sen insåg att all va precis sol vanligt bara lite ljusare, ja då blev jag vara lycklig :)

Igår hade vi brudar en "Tills vi ses igen" after work för finaste E... Hon ska nämligen flytta hem till Tyskland igen...

När jag flyttade upp till Sthlm för 4,5 år sen så hade jag den stora lyckan att få träffa några superhärliga internationella tjejer... Det är brudar från Tyskland, England & Frankrike...

Underbart härligt att få lära känna andra vanor men även att bli medveten om sina egna ;) av någon anledning hamnar vi ofta i en hetlevrad diskussion om pärmar... Uppenbart är detta ett kärt ämnen för oss alla & vi försvarar "vår variant" till sista blodsdroppen ;)

Det som är mindre härligt med detta är den eviga risken om att de kommer åka tillbaka hem igen... Men det är ju tur att de iaf inte flyttar så långt :) & är det någon jag vet att jag inte kommer tappa kontakten med så är det E & det vet jag så bestämt för även om jag skulle vara dålig på det så skulle aldrig E ge sig... Det är liksom inte hennes stil ❤

Så nu va det då dax för oss att säga auf weidersehen till E... Vi träffades på Lokal för en gravöl med måååånga skratt :)



Hon fick ju så klart lite presenter för att inte glömma bort oss :)



Bland annat den obligatoriska dalahästen som resten av världen tror är ett barn som har suttit & målat efter siffror ;)

Jag ville även ge henne en liten "egen" present... Jag & E hittade varandra på riktigt riktigt första gången vi träffades själva för att ta en aw... E skulle köpa en mössa som en av mina fina vänner sytt...

Den kvällen skrattade vi så vi höll på att bli utslängda från tälten på Medis ;)

Så jag tänker att den kvällen är ett starkt minne för oss båda två + att det är få saker som definierar mig mer än mina mössor ;)



Så jag ville skicka med ett enkelt minne från mig ❤ (mössan alltså, inte väskan ;))



Igår blev jag invald i styrelsen på mitt fack -ST. Det blir faktiskt 4:e styrelseuppdraget i ordningen för mig... 3 fackliga styrelser & sen styrelsen i Älta Nattvandrare...

Lite extra kul är det ju när man får veta att min blivit lite "Head-huntad"... Det är några medlemmar som på eget bevåg tagit kontakt med valberedningen & sagt att de vill ha in mig i styrelsen :) de e inte illa de...

Nu gäller det bara att leva upp till förtroendet oxå :)

Som den lakritsfantast som jag är så blev ju lyckan total igår när jag hittade dessa skönheter :)

Onsdag gott folk... Halvvägs igenom veckan ;)



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar