måndag 20 augusti 2012

Another day, another dollar...

Bakslaget av att ha en heelt fantastisk avslappnad, lugn & skön helg fylld av kärlek är tydligen problemen att återanpassa sig till vardagens krav av en okristlig uppstigning vid 06:45 ;) Det gick bara inte!!! Tack tack tack till den som uppfann flex :)

Idag på väg till jobbet blev 2 saker väldigt uppenbara för mig...

1: Jag bor mitt i en studentkoloni :) lite mysigt med den typ av speciell energi & framtidstilltro som bara finns i landets framtida entreprenörer, med ledord som "jag kommer vara den som förändrar..." :) Med detta följer även att jag nu vet om att dagen till ära är det nu dax för "nollning"... Det vimlar av folk i overaller överallt med diverse namnskyltar hängande runt halsen... En kille hade fått en griffeltavla att bära runt på :) Hamna en en nostalgistund & for tillbaka till min egna "nollning" sisådär en 12,5 år sen... Men Shit!!! Va tiden går, & trots det är jag fortfarande bara 23 ;)

2: Det blir smärtsamt uppenbart att oavsett vilka "kvarter" man bor i så finns det jäkligt "jucky" & ofräscha typer... Bor ju just nu i ett lite mer "finare" postkodsområde än mitt mer flummiga söder... Men trots det såg jag idag på tuben något som jag aldrig någonsin sett söder om Slussen & det är fasiken något av det sunkigaste jag sett på länge... En kvinna satt, på riktigt, & klippte naglarna inne i vagnen... Kräkvarning!!!

Kan tillägga att på hemvägen va det även en kvinna på tuben som hade en onaturligt njutningsfull relation till mackan som hon hade i handväskan... Bara det räcker ju egentligen... men när medresenärerna blir smått generade av de ljud hon avgav... Ja, då är kanske inte en macka i handväskan är det konstigaste ;)

Jag stötte idag på ett problem (iaf tills det löser sig ;)) vilket resulterade i att jag valde att skicka iväg ett mail till min bank... Här är mitt mail, det förklarar allt...

"Jag vill börja med att säga att jag är en väldigt nöjd kund hos er & har varit det i ganska många år... fast idag blev jag på riktigt ganska irriterad...

Jag har under en längre tid samlat överblivna mynt som legat i skramlat... jag har nu fått ihop en liten slant där & tänkte att det var dax att börja tömma spargrisen...

Eftersom jag inte pallade bära med mig alla mynten på en gång så valde jag att ta med 600 kr första insättningen...

Jag gick till Forex bank som alltid när jag sätter in pengar på mina konto hos er sen man tog bort "Kassaservice" kontoren.

Väl där så informerade tjejen i kassan mig om att jag visst gärna fick sätt in mina pengar men att de tar 150 kr i avgift eftersom de inte har någon mynträknare...

Jag frågade tjejen i kassan vart man som kund hos Länsförsäkringar går för att sätta in sina mynt om man inte vill betala 150 kr varje gång.

Jag fick då till svar att "kunderna brukar allltid komma med sedlar" eller att "jag ju kan fråga på ICA eller Konsum om jag kan få använda deras mynträknare"... Detta ger dig kanske en aning om vilken servicenivå det va på samtalet...

Nu till min fråga, stämmer verkligen detta? Att jag som "guld kund" hos er, som har alla mina försäkringar & alla mina bankärenden skall behöva betala (i dettta fall 25% av summan) i avgift för att få sätta in mina pengar på mitt konto?

Jag menar det kan ju inte stämma att i vårt tekniska samhälle där man 2012 kan betala parkeringavgift med sin mobil eller man kan sitta i Långtbortisan & ringa gratis videosamtal till Sverige... att man då inte kan finnas en lösning på myntinsättningsfrågan?

Särskilt när det redan innan har funnits en lösning & att andra banker har kvar den lösningen, gratis... För det är ju sjukt trist om jag ska behöva byta bank för en sådan sak.

Nu vill jag lite be om ursäkt för att detta blev ett långt, flummigt & smått irriterat meddelande & jag vet ju att det inte är ditt fel... men du jobbar trots allt på min bank så jag hoppas du kan hjälpa mig :)
Mvh, Lina"

Vi får väl se om jag får någon respons :)

Blev barnsligt glad idag när en främmande människa sa till mig att jag var väldigt fin i denna färgen :)



När man, som jag, bor sjukt litet... Alltså på 18 kvadrat litet :) så får man sätta på sig fixarmössan & hitta diverse olika sätt att få in alla, & då menar jag ALLA sina ägodelar eftersom jag inte har något förråd el källare, på smarta små ställen så de försvinner :)

För att dölja alla påslakan/handdukar & kastruller så använde jag 4 äpplelådor & 4 av min gammelmormors handbroderade handdukar :)


Eftersom jag inte har någon garderob (japp, du läste rätt... ingenstans att hänga alla mina klänningar) så fick jag snilleblixten att använda min fina gallergrind :)



Jag har inget kök :) men jag har en söt kokvrå... & sen en diskvagn i badrummet... Tyckte det va lite trist att man såg allt shit på vagnen... Så då fick jag fixa till det :) några diskhanddukar till så va det klart ;)



Men nu... Kultserien Dallas :) har ju trots allt växt upp i sällskap med J.R, Bobby, Sue-Ellen, Jock, Miss Ellie med flera med flera :)



Fridens...

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar