torsdag 16 augusti 2012

Inlåst, uppdraggad & vilse :)

En heelt vanlig dag i livet som Lina Olsson :)

När jag igår ändrade adress på min hemförsäkring fick jag veta att jag har en så kallad säkerhetsdörr & fick därmed en viss rabatt...

Samma säkerhetsdörr höll imorse på att inte bara förhindra inbrott utan uppvigla utbrott... Jag kom inte ut, det va heelt omöjligt att få upp låset... Precis när jag nästan började bli lite stressad så slog kolven tack & lov om :)

Har idag fått "nöjet" att säga en mening till en uppraggande kille som jag aldrig i min vildaste fantasi trott skulle ske... Killen (eller nästan så jag får säga barnet) är 18 år... Hans kommentar till mig var: "Vill ha dig. Kom & lägg dig i min säng"

Mitt svar var: "Men söta du... Jag skulle faktiskt kunna vara din mamma"... Sant, eftersom barnet är 18 år gammal...

Hoja ikväll hem till fina vänner norr om stan... Insåg när jag cykla genom mins nya hoods att jag har lite historia både här & där även i dessa kvarter... Så som: "Här bor ju Ankeborg-killen"
För er som inte vet vad detta fenomen är så ta en funderare över hur Kalle Anka går klädd... Så, fick du en mentalbild? Tänk då att t-shirten är lagom smärtsamt kort så kommer du nära sanningen ;)

eller

"Här va jag ju på date med "klart-du-måste-köpa-en-lgh...inte?-vad-är-det-för-flyktbeteende-du-har-som-gör-att-du-inte-vill-äga?...&-ännu-viktigare-hur-seriös-är-du-med-mig-när-du-inte-ens-vill-äga killen" Sa jag att detta va första daten... & nej, det blev ingen andra ;)

"Sex and the city" & "Singel i Sumpan" är ju alster som redan är skrivna... Men ikväll komponerade jag ihop första utkastet till nya bästsäljaren... "Vilse i Solna"...

Skulle cykla hem lite senare än väntat så det va mörkt... & då känns en tur genom Haga-parken mindre lockande... Inte heller den mörka turen genom skogen längst Haga kyrkogård ropade precis mitt namn... Så räddharen Olsson, som för övrigt att hyfsat mörkrädd... Gav sig ut på en typ " äsch, vet nog på ett ungefär vart jag är" tur... Det visste jag inte kan jag meddela :) hemturen tog 1 timme exakt... Ditturen typ 20 min...

Men men... Nu åter hemma i min trygga vrå med min säkerhetsdörr låst ;)

Söta drömmar <3



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar