tisdag 28 augusti 2012

Jag har knäckt dejting-mysteriet ;)

Vet ni... Tror minsann jag har knäckt hela dejting-mysteriet :) Jag tänker iaf så här...

Mitt liv är helt perfekt i alla avseende förutom just kärleksfronten... Eller jag har ju massa massa kärlek i mitt liv men inte den från den där mannen som bara får mig att totalt tappa fotfästet...

Min målgrupp på just den fronten är ju min framtida man & det lär ju vara under de närmaste 50-60 åren... När han har anlänt är således livet fulländat... Alltså har ett mirakel i träffat ;) & mirakel sker ju sällan över en natt, alltså får det ta sin lilla tid...

Plus att komplett perfektion kan ju bli lite tråkigt under en 50-60 års tid, då kanske det är bra om det bara finns med under sisådär en 49-59 år (beroende på hur gammal jag blir ;))

Så härmed har jag insett att jag ska se på detta som en anställningsprocess för den viktigaste tjänsten i mitt liv... Mottagaren av min villkorslösa kärlek ❤

Alltså,
1: börja med att "skriva min annons" vad vill jag egentligen ha...
2: ta emot ansökningar...
3: läs igenom dessa med kritiskt öga, uppfyller de kravprofilen...
4: träffa de sökanden...
5: ta in referenser via att vara helt ärlig med mina vänner & låta dem vara mitt bollplank...
6: provanställning...

Just det... Får ju inte glömma några viktiga punkter efter det att tjänsten faktiskt är tillsatt... 7:utvecklingssamtal, mkt viktigt att ge & få feed-back & input... 8:lönesamtal, ställs i direkt relation till hur bra föregående punkt uppfyllts ;)
8: kick-off, ibland behövs det bara en liten kick...
9: trivselkassa, kan användas till alla olika "lite extra i vardagen"...
10: semester, varje hälsosam relation behöver egentid & tid ifrån varann ;)

busenkelt!!! ❤


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar