onsdag 29 augusti 2012

Kick-off...

Jaha, då är det dax för första kick-offen med övernattning sen man kom inom polismyndighetens försorg :) & nej... det blir inge "My name is Bond... James Bond" här inte... Vi jobbar ju trots allt inte på Säpo ;)

Jag har ju sällan haft knappt några manliga kollegor inom mina tidigare yrken... Har där funnits någon över huvudtaget så har det oftast varit chefen eller en ensam stackars kollega bland alla alla kvinnor...

Därmed är jag direkt lite ovan vid hur detta kan sluta... & ni som känner mig väl (& vid närmare eftertanke så kan det vara så att man faktiskt inte behöver känna mig allt för väl för att veta detta... Brukar ju komma på tal snabbt... Note to self... Skaffa lite gränser i ditt liv ;)& sluta blogga om allt ;)) vet att män i uniform är min största fetisch i livet... & då lite extra mycket poliser ;)

Till saken ska hör ju dock att innan jag faktiskt började på Krim så va ju min bild att alla där såg ut som Joel Kinnaman i The Killing ;) Kan meddela att även om just mina poliser är finast i världen så är det på min avdelning hyfsat lågt just på Joel-kontot ;) Även om det turligt nog finns ett & annat att vila ögonen på ;) & ibland har man ju turen att någon från ordning kommer upp i full uniform med alla attiraljer... Oj, nu tappa jag visst fokus för en sekund ;)

Men iaf åter till övernattningen... Bara för att verkligen ligga på rätt sida av vad som är kutym & inte så packa jag ner "Farfars-nattasärken" & kompletterade nu på morgonkvisten med ett par rosa fleece-pyjamasbyxor... Så jag ser både oskyldigt & mentalsjuk ut på samma gång, just in case ;)



Igår kom fina fina bröllopsinbjudan till söta P & N...



& hur coolt är inte det här på en skala :) mitt första ever...



Tack för förtroendet mina små smultron...

& lyckan är nu helt återställd i resident LinaHolm... 5:an har åter äntrar mitt liv... Så SYTYCD... Here I come ❤ Så världen ni vet vad som gäller... Don't call me, I will not answer ;)



Helt sjukt coolt är ju nu hur liten en box kan va egentligen & dess nya placering...



Denna lilla skönhet har ett alldeles eget litet uttag i sidan av min nya fina tv... Coolish... & det är ju alltid skönt att slippa lyfta på saker vid de tillfällen som man får tuppjuck & bestämmer sig för att damma ;)

Jag va på en härligt AW med fina A igår på Spymlan... Man måste ju lära känna sina nya hoods & jag inser ju att:
1: jag bor sjukt nära Humlegården
2: cykelvägen på Vallhallavägen må ju va den bästa i Sthlm

Iaf, på vägen hem hitta jag denna lilla låda vid en soptunna i parken...



& självklart satte mina fantasier igång... Typ vid en separation som gått snett: "Du kan hämta dina grejor i parken, jag har ställt de bredvid en symbol för vad jag känner för dig"

Blev den för mörk & psyko-bitchig?!? Okej... Denna då?

"Jag har kommit på den bästa reklamkampanjen för att bostadsmarknaden i Sthlm är lite skev... Jag får helt enkelt flytt in i soptunnan i parken samtidigt som jag börjar mitt nya jobb... Som högsta chefen på Sthlm Bostadskö" Typ :) äsch... Jag hade kul iaf när jag tänkte ut olika scenarion :)

Får ofta höra att jag är "Matchnings-drottningen" det vill säga att jag matchar klänningen med hårsnodden osv... Men igår fick jag denna fråga... "Har du matchar klänningen med inneskorna?" & då kände jag för flesta gången att jag kanske tenderade att kvala in i det som man skulle kunna kalla övermatchning... Typ "less is more" är ju sällan något man förknippar mig med ;)



Jag instagrammade denna bild & fick då denna kommentar av sötaste L... & den beskriver nog mitt matchande mitt i prick så att säga ;)

"Ja om börs, klämma i håret, ringen och halsband matchar så ja!!! ;)"

Börs... Det är verkligen ett såå gulligt ord som man använder alldeles för sällan... Det ska bli mitt nya lilla ord :)

Ha en magisk dag ❤


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar