måndag 27 augusti 2012

Tant el inte?

På morgonpromenaden till tuben ser jag en ensam man komma gående längre ner på gatan yvigt gestikulerande med armarna & pratandes i ett engagerade samtal... Jag småler lite för mig själv & tänker att så där ser nog jag ut när jag går & pratar i telefon...

(Man är ju trots allt en avkomma från en mamma som går under nick-namnet "den lilla italienaren" på grund av hennes "talande armar" ;))

I alla fall så kommer denna man till slut så pass nära mig att jag ser att han inte har några mobillurar i öronen... Jag va bara tvungen att tjuvlyssna lite så jag stängde min musik... Han gick & förberedde sig inför ett lönesamtal :) sötnosen... undrar just hur det gått för honom?!?

När jag väl kommer ner & sitter på tuben så ser jag detta...



Ta mig inte fel... Jag är helt för att man ska testa sig & gillar att staden gör det så här enkelt... Men kom igen, en egen personlig påminnelsesång för att du inte ska glömma att gå & klamydiatesta dig?!? Är det inte att ta det liksom ett steg för långt? Eller :) Hur skulle ens den sången låta?

Idag på lunchen gick jag ner till fiket vid jobbet för att köpa mat... Va längesen jag va där & tro minsann killen i kassen har saknat mig lite för han mötte mig med ett lååångt "Heeej"... Vi chitchatta om de ena & det andra & när jag skulle gå sträckte han fram en dricka (som jag alltid köpte när jag va där innan & som inte ingår i lunchen 😉) & gav den till mig... & ja, som singelbrud är det ju sällan man (iaf jag) får en spontan gåva av en snubbe så jag är inte kräsen... Blev ett stort leende över mina läppar :)



Ni som känner mig väl, lägg gärna även märke till att det är en räk & kräftsallad jag köpt... Min allra första i livet :) har liksom bestämt att jag inte pallar längre att inte äta skaldjur... Så sjukt jobbigt :)

Ska nu träffa min lilla söta kontakttjej C... & på väg dit är det en kille som ser mig komma bakom honom på väg in till Nacka Forum (jag är en bra bit bakom) så han stannar & håller upp dörren till mig... På väg fram hinner jag boosta mig själv ganska mkt... Typ: "Shit bruden, du är het idag"... Jag hann reflektera över vad jag hade för kläder & hur jag piffa med håret imorse...

Detta tänkte jag iaf tills jag kom lite närmare & insåg att kille va typ 12... Då vändas tankarna istället till "Hm, undrar om hans föräldrar pratat med honom om att man ska respektera sina äldre?" eller om det pågår någon "Snälla-veckan kampanj" i skolorna här i staden ;)

Nu kom jag att tänka på en väldigt gullig sak som en magisk kille sa till mig i helgen... Jag beskrev en kompis till mig ungefär så här: "Hon är så jäkla snygg, piffad, alltid sjukt väl ihopasatt med snygga naglar, smink, hår... ja, typ allt som inte jag är" Till saken hör att jag inte menade (vilket jag ju nu inser att man kan tro) att nervärdera mig själv... Jag tänker ju typ att det där inte riktigt är jag...

Iaf så sa han då så här till mig... "Men Lina, du är ju allt som inte hon är" :) visst va det gulligt ❤ darling!!! Puss


- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Forumvägen,Nacka,Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar