lördag 11 augusti 2012

Från hem till hem...

Höll på att sätta morgonkaffet i halsen igår när jag läste i K-towns bladet att man beslutat att flytta den central som bokar in färdtjänsten till de gamla i Skåne & någon "smart" människa har insett att det är sjukt billigt i Senegal...



Det stämmer säkert men jag vet inte vem jag ska tycka mest synd om... De gamla som ska försöka göra sig förstådd & förstå den senegaliska kundtjänsten... eller den senegaliska (heter det så tros??!) kundtjänsten som ska förstå gammel-skånska... Det är dock lite roligt att läsa att personal nere i Senegal har utbildats i skånsk dialekt & lokalkönnedom... Vissa saker ska man bara inte försöka tjäna pengar på...

Sen va det dax att packa inför hemfärden... Efter 4 veckor i Skåne går det sådär ;)



Har insett att efter Clas Ohlson så är helt klart Biltema min favvo-butik ;)



Packåsnan Olsson är klart sponsrad av Biltema ;) Inser att det är en dålig idé att åka bil till Sthlm & sen åka tåg hem... Är alldeles för lätt att packa för mkt när man inte behöver bära det själv...



Iofs hade jag inga planer på att köpa en hurts av min systerdotter :) men ibland händer saker som man inte räknat med :)

Väl hemma igen så blev jag glatt överraskad... Hade glömt hur liten, söt & charmig min nya lya är...

Dock kom jag ihåg min vidunderliga utsikt... Natt...



...som dag ;)



& jag kan meddela alla som undrar hur länge orkidéer klar att stå dränkt i vatten... att 4 veckor är en piss i Mississippi :)

Nu blir det bus i Sthlm igen ;)

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar