måndag 20 augusti 2012

Filosoferingar från en dejtare...

Jag får ofta frågan om jag inte kan skriva lite om mina erfarenheter i dejtingvärlden... Hade ett tag en plan om att skriva en bok om dessa bravader tillsammans med en kompis... vi hade sjukt roligt när vi jobba med det & hade även titeln klar... "Ligga är inte mitt problem!!!" (förlåt mamma & pappa... det va ju heeelt klart min kompis förslag på titel & jag var heeelt oskyldig ;))

Tanken va i alla fall att det skulle bli en "icke-uthängande" humoristisk bok med egna erfarenheter & lite tips & trix... Av olika anledningar hamnade projektet i stå men det behöver ju inte betyda att jag ändå inte kan dela med mig av mina tankar & erfarenheter :) läs det om ni vill... men om ni läser det, kom då ihåg att detta är mina absoluta helt fantastiskt opartiska bild av hur jag har upplevt dessa händelser... alltså är det inte den hela sanningen :) personerna i fråga skulle säkert ha en motsvarande bild av mig som de skulle (eller det kanske de har så det far omkring en massa inlägg om mig lite här & där ;)) skriva om på sin blogg :)

Oavsett så tänker jag inte heller här hänga ut någon... mer än möjligtvis mig själv, för tro mig när jag säger det att när jag började för sisådär en 3,5 år sedan så va jag bambi på hal is :) Jag hade ju liksom innan dess hållt mig lite till samma "gamla" killar, hade liksom träffat killar som liksom jag hade liiiite svårt att släppa vilket ledde till långautdragna avsked ;) men men allt som inte tar dö på en stärker ju en ;)

Så jag beslutade mig till slut för att prova på det där med nätet & se om de kunde vara något :) Sagt & gjort... jag slängde mig ut med hull & hår... skrev en presentation av mig själv som var så sjuuuukt jäkla tråkig att klockorna stannade nästan när man klickade upp den... bara för att ge ett tips på vad man INTE ska skriva... Som avslutning på det hela alltet tog jag citatet: "Omnia vincit amor"... Jag menar hallå!!! Ta mig inte fel nu... jag gillar verkligen detta citat som på svenska betyder: "Kärleken övervinner allt"... Super super fina ord men kanske inte det första man skall slänga ut... typ, det står desperat i pannan på den (alltså JAG ;)) som skriver så... sen för att göra saken ännu värre så är det så att jag slängt om orden i fel ordning ;) det skall egentligen vara: "Amor vincit omnia" :) sjuuukt kul...

I alla fall, detta kan man ju tänka att man skulle kunna leva med... & det kan man ju... men tro inte det är slut där... nej nej... Olsson lyckades ännu bättre än så ;) Ni som känner mig väl vet ju att jag är hyfsat otålig & vill gärna att allt skall hända på en & samma gång... så det här med att läsa instruktionerna fullt ut är inte riiiktigt min starkaste sida...

Jag skapade ett konto & fyllde i massa saker om mig själv... & sen satte jag igång... & med det menar jag att första tiden hade jag en tanke om att det typ räckte med att skapa ett konto & sen skulle väl någon hitta mig :) det funkar inte riktigt så... vi lever ju i ett jämställt samhälle & så även här... vill man ha kontakt så skriver man :) Så efter ett par dagar gjorde jag det, lite trevande... & tyckte att responens va sjukt obefintlig... typ ingen som svarade... jag hade kontakt med några killar men kände väl efter 2 veckor (uthållighet är ju inet heller en av mina starka sidor ;)) att det här med nätet inte riktigt va min grej... Stockholm hade blivit kallt liksom :)

Ungefär 6 månader senare hade jag hittat tillbaka till den otvugna Lina som jag tidigare i livet varit & kände då att det var dax igen att ge det här med dejtande en ny chans... en av killarna som jag hade haft kontakt med på nätet hade jag ju funderat lite på under denna tid & då jag hade hans privata mail så slängde jag iväg en fråga om han ville ses... det ville han...

Dagen innan vi skulle ses skulle jag visa honom på bild för en kollega som oxå hade nätdejtat... när vi kom in på min sida så sa jag ungefär så här till henne: "Fattar du varför det alltid kommer upp en massa kvinnor på min sida under rubriken "dina senaste matchningar"???" Hon tittade på mig & frågade vad jag hade för inställningar... jag typ: "öhhh, inställningar????" Det visade sig att under 6 månader hade jag "legat ute på nätet" sökandes efter en kvinna i åldern 40-60 år... Jajamänsan... Kanske inte så konstigt att "Stockholm hade blivit kallt" ;) Dock säger det nästan (men bara nästan) lite mer om killen som faktiskt gick på dejt med mig ;)

Efter denna lilla fadäs så beslutade jag mig för att ge nätet en chans igen... denna gång satte jag mig med ett glas vin & komponerade ihop en ny presentation... Jag tänkte på vad jag själv "faller för" & kom då fram till att humor är ju galet viktigt... så jag hade i alla fall hur kul som helst när jag skrev min pres... & eftersom ingen skall känna att jag skriver mer om andra här än om mig själv... så börjar jag med att lägga ut min presentation av mig själv här helt öppen till er beskådning & bedömning :)

"Ärligt talat så hade jag hellre mött din blick över frukten på ICA, fått en lite för lång blick av dig på morgonen när du satte dig brevid mig på bussen eller att du trängt dig före mig i vimlet på väg till baren... men det verkar som vi inte går på samma krogar... du verkar inte åka kommunalt o kanske ligger konsum närmare dig än ICA... ja ja... det är väl inget som inte säger att vi kan träffas här :)

Jag är en ganska opretentiös, okomplicerad helt vanlig tjej som oftast är glad o som gillar mitt härliga liv extremt mycket... det enda som saknas är den där himlastormande kärleken... han som får mig att tappa andan... han som får mig att vilja lära mig hur han vill ha sitt morgonkaffe, bara för att få se leendet på hans läppar när han inser att jag lagt det på minnet... han som inte kan få nog av att pussa på mig & som tycker att min hjärna & hjärat är det charmigaste han mött... bara det lilla ;)

Har bott i Sthlm under 4 år o trivs nästan lite för bra... inflyttad från Skåne vilket jag saknar ibland =) Älskar mina vänner... Är lillasyster o nog en ganska typisk sådan... Få mig att skratta o jag är såld :)

Jag är tjejen som går mest i sneakers men gillar även högklackat... o jag vet om att jag går bra i båda ;) Jag är tjejen som personalen på min lokala ICA ofta ser i både pyjamas, gummistövlar o tofflor, inte allt för sällan med en mössa på huvudet (oavsett årstid) eftersom jag inte borstat igenom håret...

Jag är tjejen som förvånansvärt ofta får köpa nya strumpor & underkläder för jag återigen har glömt boka tvättid, senast idag faktiskt... har inte listat ut om det beror på dålig planering eller bara ett härligt socialt liv som håller mig sysslesatt... jag lutar åt det sisnämnda eftersom jag är inte tjejen som sitter hemma med tom kalender & väntar för att kanske drömprinsen på vit springare kommer uppgalopperande till min dörr... vilket iofs skulle va en sjukt rolig syn :)...

Jag är tjejen som ena dagen har baggyjeans med en sliten tröja för att nästa dag dyka upp på jobbet i en strikt klänning med stövlar... Dock allt som oftast med min älskade kamera som accessoar :)

Den jag söker har egna intressen och vänner som är viktiga för honom och ett eget liv som inte ges upp i ett förhållande. Han har inte heller något emot att mitt liv inte heller stannar upp, snarare tycker han att det är en av mina allra mest älskvärda sidor.

Jag söker killen som gillar att stå på andra sidan festen, fiket eller fotbollsplanen, möta min blick o veta att vi behöver inte stå ihop för att höra ihop... Killen som gillar all form av närhet, mycket och ofta... Som får mig att skratta, utmanar mig, inspirerar mig men framföra allt så gillar han sig själv & vet sitt eget värde...

Föredrar en träff i verkliga livet framför att maila hur länge som helst, så du bor helst i Sthlm så att en träff är möjlig... enda sättet att se om man passar ihop eller inte... Vem vet, kanske just du som får mitt hjärta att hoppa över ett slag finns här ;) men bara för att vara säker på att inte missa dig så, kom igen... skriv gärna en rad eller två =) men eftersom detta i första hand handlar om attraktion så vill jag (på samma sätt som du har möjligheten att titta & sen välja att skriva eller inte skriva) se vem jag skriver med... & även om jag gillar en kille som gillar sig själv så är det trots allt jag som ska bli attraherad av dig ;)

Just det... jag har aldrig varit bra på att dela med mig & tänker inte börja vid denna åldern så jag förutsätter att du är singel utan någon som helst fri tolkning av begreppet :) jag vill ha min alldeles egna man... ;)

Så kort o gott:
Världens bästa tjej bortskänkes, vid hämtning av världens bästa kille ;)"

Så :) det är min pres av mig själv... hoppas ni som känner mig "känner igen mig" ;) För att inte detta ska bli tidernas längsta blogg-inlägg så bryter jag här... & väntar med fler kåserier till andra inlägg :)

Fridens...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar