torsdag 16 augusti 2012

Pulitzer... Here I come

Insåg idag att jag har för första gången (med lite/mycket god vilja ;)) blivit publicerad för första gången...



Detta i en bok som sammanställer fd Länspolismästare Carin Götblads tid på tjänsten...



Ja ja :) jag är inte kräsen... Ser detta helt klart som ett första steg till min alldeles egen lilla bok med kåserier ;)



Jodå... Sattdee ;) (det är ingen utanför skånesgränser som kommer haja det uttrycket ;))

Insåg imorse att paraduniformen här i mina nya hoods är kostym & slips... Har under de 4 dagar som jag åkt kommunalt här sett fler kostymer & slipsar än jag gjort sammanlagt i hela mitt liv... Måste dock erkänna att vissa är ju sjukt snygga i de... Vissa till & med lite sexiga ;)

Undrar just vad kostymnissarna tänker om mina paradskor ;)



Har ikväll, för första gången haft en riktig hemmakväll i nya lyan... & jag ska berätta för er om ett litet dilemma som jag upptäckt...

En liten lägenhet fylls snabbt av diverse saker... Nu tror ni att jag syftar på min abnorma mängd kläder, skor, koppar osv osv... men se ni, nu tänker ni fel ;)

Jag syftar nämligen på matos... Jag skulle steka 6 kotletter på min söta lilla spis... Det va ungefär 7 kotletter för många ;) brandlarmet gick 15 ggr!!!

Så nu vet jag iaf att det funkar :) & jag har fått fixa till en "brandlarms-viftare" ;)



Men oavsett hur litet jag bor så finns det alltid plats för mina mössor ;)



Måste bara avsluta inlägget med denna underbara lapp som min kompis Emma hittade i London :)



Vad säger man :)

Kärlek!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Roslagstullsbacken,Stockholm,Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar