måndag 6 augusti 2012

Medeltidsveckan i Visby...

Idag har jag & mamma gått en stadsvandring inne i Visby...

Vår guide va en skåning som flyttat till Gotland för 28 år sen & blev sen kvar...

Han va trevlig & kunnig... Dock skulle jag kunna sätta pengar på att han inte hade klarat av att lämna ett rent up... Han slirade både lite här & där... En musiker som jag minsann tror va lite små intresserad av min lilla mams ;)

Sötaste lilla kaffeskylten :)



Fina Almedalen...



Massor med fina medeltidsmänniskor...



Klart att även hundarna ska va medeltida :)



Jungfrutornet med dess hiskeliga skröna om att det gotländska folket murade in en levande jungfru där efter hon svikit sitt folk då hon blev kär i danska kungen...



Magiska vyer...



Fina ringmuren som gett sten till både Glimmingehus & slottet i Sthlm...



"Pippi-porten" där hon kommer ridande på "Gamla gubben" som vår guide sa ;)



På medeltidsmarknaden käka jag en viltsvins-rulle... Sjukt gott!



Kolla på dåtida fina barnvagnar...



Killar som spelar harpa...



Smedja...



Stadstullskassan...



I Visby har de inte pannkakor utan... ;)



Härligt med färjefiler & inte bara motorvägar :)



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar