fredag 24 augusti 2012

Mrs. Todd Akin's... Call me, we need to talk!!!

Det va några dagar sen jag (& resten va världen) hörde detta på nyheterna & jag blev så sjukt irriterad att det har tagit mig tills nu att kunna skriva om det...

Jag syftar självklart på "stolpskottet" (sätter det för säkerhet skull inom "snufflor" så att jag, likt denna man, sen bara kan ta tillbaka det OM det blir ramaskri) Todd Akins, inte helt oväntat så är han ju republikan... Det är ju inte den enda av den arten som lämnar lite att önska när det kommer till intelligens...

Om det nu är någon som missat vad jag syftar på så har denna Kongressledamot (som dessutom är med i kampanjen för att försöka bli Senator) uttalat sig, i tv, om aborter vid våldtäkt...

Han är motståndare till detta eftersom han hävdar att "legitima våldtäkter" inte leder till att kvinnan blir gravid... ergo så behövs det enligt honom inte vara tillåtet med abort eftersom en kvinna som blivit våldtagen "på riktigt" inte blir gravid & därmed inte behöver en abort...

Jag vet inte ens var jag ska börja i mina tankar kring detta... För det första (& jag vill bara vara extremt tydlig med att jag inte rangordnar på något sätt el förringar, men jag tänker att alla de självklara sakerna har redan diskuterats till max på olika sidor på nätet & min hjärna funkar ju allt som oftast lite annorlunda) så tänker jag att måtte inte denna man vara gift med en kvinna... För det är ta mig tusan synd om henne i så fall som behöver dra med en gubbe med så begränsad kunskap om en kvinnas anatomi...

För det andra så skulle det vara mycket intressant att höra hans resonemang (& nu är jag inte ironisk som jag trots allt va i punkt 1) kring
1: skillnaderna på en "legitim" våldtäkt kontra en (vet ju inte ens vilket benämning man ska sätta, jag är ju trots allt inte Mr Akin) "illegitim" våldtäkt...

2: hur han faktiskt tänker att detta icke-befruktande går till??? För det första, är det egentligen den våldtagna kvinnan som inte kan "ta emot" spunken eller är det helt enkelt så att det är den våldtagande mannen som har en annorlunda spunk jämfört med icke-våldtagande män??? Om det är det sista, mannen som "styr" befruktningen då undrar jag ju rent generellt hur det där styrs, går det att stängas av & på? Eller är det i Mr Akins värld helt enkelt så att vissa män bara är våldtäktsmän? Eller kanske till & med så att han inte har så stor koll på sin egna anatomi heller...

3: hur han resonerar om (vilket jag ju självklart absolut inte hoppas har eller någonsin kommer att hända) det skulle hända att hans fru, dotter, mamma, syster osv osv skulle bli våldtagna & bli gravida... Innebär det då per automatik att de ville bli våldtagna eller hur funkar det Mr Akin??? Oavsett så tycker jag synd om hans familj som behöver lida för denna klumpiga okänsliga mans räkning...

Nej... Nog kräkt om detta!!!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar