måndag 13 augusti 2012

Första dagen efter semestern...

Lagom semester-koma-hjärna kommer jag till kontoret...

Stötte på patrull redan vid dörren in till jobbet... Kunde inte för mitt liv komma ihåg om det va en 4 el 6-siffrig kod in ;)

Men härligt & mötas av denna lilla välkomsthälsning :)



Dricker mitt morgonkaffe & ställer in mig på att försöka komma ihåg inloggningen till datorn... Då kommer en kollega & säger: "Är du redo?" Mitt svar blir typ: "Ähhh, för vadå???" Sakta kom det tillbaka hur min vänliga kollega hade bokat in att jag skulle hålla föredrag om Barncentrum på en skola :) tur det sitter i ryggraden säger jag bara ;)

Idag har jag vunnit många vuxenpoäng... Har nämligen köpt & helt själv installerat min första tv :)



Glad är bara förnamnet... Efter 3 kvällar utan tv (varav 2 som jag inte varit hemma ;)) så är det bara att konstatera... Jag är inge bra på att vara utan tv :) Jag håller på att sticka mig igenom livet i ren tristess... :)



Dilemmat nu är att det verkar som min hyresvärd enbart har 1,2 & 4... Så om någon vänlig själ med inspelningsbar dvd vill spela in sytycd till mig varje onsdag så är jag denna människa evigt!!! tacksam...

Kvällen avrundades med en härlig långpromenad med underbara Tess...



Nästan 9 km blev det runt vackra Djurgården...



Mkt tjejsnack på hög (el låg) nivå som uppgav diverse reaktioner & skratt från med motionärerna som överhörde vår konversation :) men de tar vi inge extra för ;)



Tack älskade Tess för att du finns & för all den kärlek du ger mig <3

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar