tisdag 21 augusti 2012

Jodå sattdee :)

Fantastiskt härligt tycker jag det är när fördomar visar sig vara bara just det.. Fördomar :)

Hörde på nyheterna i morse att det sker fler våldsbrott på Södermalm än det sker i Rinkeby...

Jag har ju så klart, likaväl som alla andra svenskar, nästan daglig dax matats av nya skandaler med festfixare hit & användande av skattepengar dit när det gäller den ena myndighet/stiftelse/nämnd you name it...

Bra att det kollas tycker jag men när de ändå är igång kan de väl likaväl kolla upp vem tusan kom på namnet KK-stiftelsen... Jag menar hallå!!!



Hade idag en helt "normal" sms-konversation med min pappa som jag bara måste dela med mig... Bara för att jag tycker den är lite rolig :)






Märks att vi är släkt... Lika hög nivå på humorn ;)

Ni vet fenomenet som kan hända när man flyttar utomlands... Att man blir mer patriotisk än man någonsin varit... Det verkar nästan som att samma sak kan inträffa när man byter landskap ;)



Jag tycker generellt att det finns några företag som lyckats väldans bra när det gäller deras reklamer... ICA med sin följetong, IKEA om ni minns lilla hip-hop tjejen för ett tag sen, Telias (för längesen) med den hopplöst förlorade pappan, Konsum med sin "dagdrömmar" reklam... Men sorry alla ni som gjort ett gott försök... Ingen, & då menar jag INGEN slår Hemköp på fingrarna där ;)



Jag säger bara (dreglandes): "Ehhh... Ja tack!!! Hämtar man bara upp sin alldeles egna i närmaste butik eller hur funkar det?" ;)

Har idag bestämt att jag skulle försöka mig på att göra egen hårinpackning... Varför det när det finns mängder att köpa, frågar du dig nu?!?! Svaret är enkelt: för att jag kan (eller, tekniskt sett så återstår ju det att se) ;)

Men iaf så hitta jag ett recept som innehåller "glycerin"... Googlar man på detta så inser man snabbt att detta tydligen även går att använda nästan som något typ av dopningsmedel om man dricker det... Referenser som: "Det ger ett jäkla rus i pumpen" gör att jag ju direkt blir osugen på att just dricka det :) men att hälla det över håret bör ju gå bra :)

Dock verkar det inte va heelt enkelt att hitta var man köper det... Om någon vet så tas tips tacksamt emot :)

Jag sökte på Apoteket.se på flytande glycerin & gissa om jag blev lite snopen när jag såg första sökresultatet :)



På riktigt!!! Vad kan Apoteket sälja där 30 tabletter kostar denna nätta lilla summa :) knappt nyfiken, känns ju inte ens lagligt ;)

Fridens...


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar