torsdag 16 augusti 2012

Fiske-expert...

...är onekligen absolut inte en titel jag någonsin behöver vara orolig att få på mitt cv :) jag kan på sin höjd ge tips på vilken att ställena Nacka Forum, Nacka strand, Folkungagatan & Ringvägen som har godast sushi plus vem som gör bäst wasabikräm & vem som fläskar på obscent mkt ingefära... Men där tar mina kunskaper slut ;)

Lyssnade dock på en riktig fiske-expert på Nyhetsmorgon & tänker att de där tipsen hade fasiken även jag kunnat hosta upp... Skillnaden är ju att få hade nog trott på Lantlottan medan alla lyriskt nicka jakande mot honom...

Tipsen:
- En sjö med fisk i!!
(öhh... ehh... ja... känns som lägger man det på den nivån kanske man bör börja med att upplysa om att man ska ha ett spö)

- Tro inte du kan allt!!
(hur vet han vad jag kan ;) & med tanke på nivån på första tipset så blir jag ju fundersam... pratar vi på nivån: en fisk är en levande varelse som finns under ytan, simmar & kan inte prata... eller pratar vi generellt i livet ;))

- Chocka fisken!!
(är det fler än jag som får mentala bilder av någon som hoppar fram runt hörnan & säger: bu!!! ;))

Låg nivå på detta inlägg, jag vet men det är ju trots allt 4 arbetsdagen efter semestern... Jag är vid detta laget glad att jag har tillräckligt med hjärnkapacitet så att jag inte tror att jag är en fisk ;)

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar