tisdag 7 augusti 2012

Hejdå Gotland... Hallaou Skåne...

Sista natten för denna gång är tillbringad på Bunge vandrarhem
:) ett grymt bra ställe tycker jag...



Kvar på Bunge finns dock mina pyjamasbyxor... De har liksom gjort sitt ;) så de fick sin sista vila där... Lägger även upp denna bild eftersom jag misstänker att INGEN tror att jag någonsin har slitit upp ett plagg ;)



Innan vi for från Fårösund så åkte vi & hjälpte till med tippet-körningen efter festen... & hann samtidigt säga hejdå på riktigt :) underbart sköna människor...

Hemfärden gick längst östkusten & första stopp blev Rute stenugnsbageri...



Sååå charmigt ställe...



Med massa gott att handla...



& em miljö som nästan gör mig sjukt av avund :)



Sen gick bilen mot lite fornminnes-tittning... Närmare bestämt Lergrav



Bara tanken på att is & vatten har skapat dessa formationer gör en lite ödmjuk inför naturens makter...


Vi for vidare till Furillen & där fick jag se Nessers sommarhus... Cool byggnad...

Vi hann även med en fika inne i Slite...



Nationalkakan saffranspannkaka med salmbärsylt & grädde...



Dock va det fler än vi som hade reagerat på diskkunskapen på stället ;)

Vissa delar är ju mindre vackra men desto mer aktuella just nu eftersom det pågår demonstrationer på norra Gotland mot ett nytt kalkbrott...



Sen en lite sväng inom Visby igen... Grymt härligt att kunna säga meningen åter en gång: "Ska vi luncha i Visby idag?" ;)

Dock är jag (& förmodligen resten av världen) sjuukt glad att jag inte va den tunna, blonda lilla coola brud som kör denna varuleveransbilen på dessa trååååånga gatorna...



Tro det eller ej, men har fasiken sett en bilolycka till :( har aldrig någonsin i hela mitt liv sett en innan & nu på 4 dagar har jag sett 2... Denna sista va tack & lov mkt mkt mindre allvarlig...

I Visby tar man hand om varann... Gulle :)



Kanske man trots att ska slå till & flytta till ön... Jag menar, det finns ju trots allt en tjänst att söka ;)



Nu... Framme i soffan i Skåneland... Nöjd & glad efter en härlig långhelg med nya fina bekantskaper... TACK!!!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar